Więcej

Marka CertyfikatySSL.pl została połączona z cyber_Folks. Logowanie do usług: cyberfolks.pl.
Więcej informacji na stronie.

Czy wiesz, że…

Brak szyfrowania połączenia internetowego pomiędzy Tobą a jakimkolwiek portalem (np. społecznościowym) może skutkować:

  • przejęciem lub zmanipulowaniem informacji, które w danym momencie wysyłasz?
  • kradzieżą Twojej tożsamości?
  • podszyciem się pod Ciebie w celu osiągnięcia korzyści?

To efekt rozwoju przestępczości internetowej. Hakerzy coraz częściej kradną dane zwykłych użytkowników, bo zazwyczaj są one najsłabiej chronione. Internauci przesyłają informacje na niezabezpieczonych witrynach internetowych, a stroną odpowiedzialną za dane jest ten, kto umożliwia ich przesyłanie w Internecie.

Znane są decyzje Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych nakazujące zastosowanie kryptograficznej ochrony danych podczas ich przesyłania.

Reguluje to też Rozporządzenie MSWiA.

Wszystkie regulacje prawne powstały w odpowiedzi na coraz większą popularność załatwiania spraw on-line.

Dzisiaj już nie tylko mamy pocztę elektroniczną i robimy zakupy w Internecie, ale studiujemy on-line, składamy e-wnioski do sądów, przesyłamy swoje e-rozliczenia podatkowe itp.

Każda z tych aktywności zawiera nasze najważniejsze dane, a w tym numery PESEL i dowodów, a czasem numery kart kredytowych, PIN-y itp. Korzystanie z połączeń bez szyfrowania grozi łatwą i szybką utratą tych informacji. Dlatego coraz więcej portali inwestuje w bezpieczne połączenia, zwiększając zaufanie swoich użytkowników - jak Gmail, Facebook, Twitter czy YouTube.

Narzędzia kryptograficzne, jak certyfikaty SSL, cieszą się uznaniem wielu instytucji.

Kliknij rodzaj działalności i zobacz wybrane zastosowanie certyfikatów SSL.

cel: zintegrowany i bezpieczny system wspomagający polską e-naukę

przykładowe elementy do szyfrowania:

  • oceny i inne informacje w dziennikach elektronicznych szkół i systemach akademickich, aby osoby postronne nie mogły ich podmieniać,
  • system rejestracji kandydatów,
  • intranety szkół i uczelni,
  • poczta elektroniczna,
  • system wiadomości wewnętrznych na linii uczeń – nauczyciel – rodzic lub student – wykładowca,
  • fora internetowe,
  • chat i konsultacje on-line,
  • system komentowania i oceniania frekwencji, zaliczeń, aktywności,
  • dane i statystyki niezbędne do zaliczenia semestru,
  • podania, formularze i decyzje wewnętrzne,
  • ogłoszenia i aukcje podręczników,
  • prace zaliczeniowe i testy,
  • prace dyplomowe,
  • płatności za naukę.

cel: oszczędność czasu interesantów, odciążenie pracowników, lepsza organizacja pracy i finalizowania spraw – przykładem są zaszyfrowane połączenia dotyczące spisu powszechnego, przesyłania deklaracji PIT itp.

przykładowe elementy do szyfrowania:

  • poczta elektroniczna, aby zarówno treść maili, jak też załączniki były dostępne jedynie dla nadawcy i odbiorcy,
  • dane i statystyki,
  • strony logowania, rejestracji,
  • strony przesyłania informacji, aby zwiększyć zaufanie interesantów i częstotliwość korzystania z serwisów on-line,
  • wnioski i formularze on-line,
  • deklaracje, zeznania i informacje o finansach,
  • zawiadomienia, zgłoszenia i pełnomocnictwa,
  • biuletyny i materiały informacyjne.

cel: dbanie o bezpieczeństwo finansów on-line, zaufanie i lojalność klientów

przykładowe elementy do szyfrowania:

  • strony rejestracji,
  • strony logowania,
  • przesyłanie wniosków i dokumentów,
  • regulaminy, wzory druków,
  • system komunikacji z klientem – chat, formularze, szablony kontaktowe,
  • korespondencja elektroniczna,
  • sesje obsługi konta,
  • transakcje finansowe,
  • zmiany danych,
  • zmiany w zarządzaniu usługami.

cel: ochrona informacji o zdrowiu pacjentów

przykładowe elementy do szyfrowania:

  • strony rejestracji,
  • strony logowania,
  • bazy danych pacjentów,
  • przesyłanie informacji prywatnych w systemach, aby były chronione przed kradzieżą, powielaniem, korzystaniem z nich,
  • system rezerwacji wizyt,
  • informacje dotyczące wyników badań, recept itp., aby wyłącznie odpowiedni pacjent miał do nich dostęp,
  • ankiety,
  • konsultacje on-line,
  • e-medycyna,
  • wzory dokumentów medycznych,
  • formularze,
  • systemy ratalne, płatności dla klientów indywidualnych i korporacyjnych,
  • powiadomienia i informacje niezbędne dla pacjentów.

cel: spokojne zakupy w Internecie i rozwój bezpiecznego e-handlu

przykładowe elementy do szyfrowania:

  • regulaminy,
  • specyfikacja oferty i ceny,
  • strony rejestracji,
  • bazy z danymi klientów,
  • strony logowania,
  • system zamówień,
  • koszyk zakupów,
  • negocjacje i licytacje,
  • wiadomości wymieniane między klientami a sklepem,
  • forum,
  • system komentarzy i opinii,
  • płatności, przekierowania na strony wpłat elektronicznych,
  • korzystanie z kart kredytowych,
  • formularze, zamówienia, faktury, potwierdzenia płatności,
  • powiadomienia i potwierdzenia elektroniczne.

Pamiętaj, że w walce ze szkodliwym działaniem hakerów niezbędne jest stosowanie:

  • systemów antywirusowych,
  • mechanizmów szyfrowania,
  • odpowiednich metod kryptograficznych,
  • podpisów cyfrowych,
  • systemów izolacji i selekcji połączeń z siecią zewnętrzną (firewall).

Specjaliści podkreślają również, żeby nie stosować niesprawdzonych pod względem bezpieczeństwa technologii transmisji danych.

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji, potrzebujesz porady w wyborze zabezpieczeń lub masz pytania o konkretne rabaty przy zakupach w naszym serwisie – skontaktuj się z naszymi konsultantami:

info@certyfikatyssl.pl – 24/7
12 44 66 535 – od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 – 17:00.

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.