Więcej
Wpływ posiadania certyfikatu SSL na kontakt z klientem

Wpływ posiadania certyfikatu SSL na kontakt z klientem

05-08-2016 13:07:38

Z raportu firmy Symantec, z którą współpracujemy, wynika że 57% osób badanych martwi się o bezpieczeństwo swoich danych w Internecie. Czy ma to wpływ na relacje klient-firma? Jako specjalista w dziedzinie zabezpieczeń stron www muszę odpowiedzieć twierdząco.

Ponad pół miliarda rekordów z danymi osobowymi zostało wykradzionych lub utraconych w samym roku 2015[1]. Nic dziwnego, że zwracają się do nas sklepy internetowe, których klienci nie decydują się na zakup online w obawie o swoje dane osobowe. W odpowiedzi na te problemy i inne stworzyliśmy platformę dedykowaną produktom związanym z bezpieczeństwem danych. Do współpracy wybraliśmy sprawdzone marki, które gwarantują niezawodność swoich usług. Głównym oferowanym produktem są certyfikaty ssl.

Co to jest certyfikat SSL? Najprościej tłumacząc to rodzaj zabezpieczenia łączności z Internetem. Certyfikat szyfruje informacje wysyłane z komputera na serwer, w tym dane osobowe naszych klientów. Dzięki temu nikt nie jest w stanie ich podejrzeć. Dane są bezpieczne i profesjonalnie chronione. I właśnie dlatego każda firma, która dba o klientów powinna im zagwarantować tą ochronę.

Niestety wiele firm ciągle waha się czy certyfikat SSL jest im potrzebny.  Zabezpieczania te zalecamy wszystkim witrynom, na których dane wrażliwe klientów są zagrożone. Dotyczy to stron instytucji finansowych, sklepów internetowych, stron administracji publicznej, serwisów przetwarzających dane na temat zdrowia pacjentów, serwisów uczelni, a także serwerów pocztowych czy baz danych. Jeśli jesteś właścicielem takiej strony – zabezpiecz dane klientów, potwierdź wiarygodność firmy i pozwól, aby Twoja strona była łatwa do odszukania przez potencjalnych klientów w Internecie.

Przede wszystkim bezpieczeństwo danych

Certyfikaty SSL, które oferujemy, chronią przed nowymi technikami phishingu, kasowaniem i fałszowaniem danych, kradzieżą haseł, numerów kart, kont i posługiwaniem się nimi. Każda firma posiadająca certyfikat pokazuje jednoznacznie klientowi, że dba o jego dane i chroni je przed oszustami w sieci. Jeśli zależy Ci jedynie na ochronie danych klientów wybierz najniższy poziom walidacji Domain Validation (DV). Wydawany jest w oparciu o potwierdzenie własności domeny. W kilka minut otrzymasz certyfikat, dzięki któremu klienci nie opuszczą Twojej strony i dokonają na niej zakupu wybranej usługi.

Budowanie zaufania

Statystyki mówią same za siebie. Liczba zablokowanych ataków na strony internetowe wynosi średnio milion na dzień i stale rośnie. Ciągle pojawiają się nowe informacje w sieci na temat oszustów. Nie dziwi mnie zatem, że sprzedawcy internetowi borykają się z problemami braku zaufania. Użytkownicy boją się wykorzystania ich danych osobistych oraz kart kredytowych w sposób nieuczciwy. Dlatego dokonują płatności wyłącznie na stronach sprawdzonych i wiarygodnych, na których dokonywanie transakcji jest bezpieczne. Dlatego też warto zadbać o dane klientów i pokazać im, że są dla nas ważni.

Korzyści dla marki

Z rozmów z naszymi klientami wiem, że widoczne zabezpieczenie strony www poprzez stosowanie pieczęci bezpieczeństwa pomaga klientowi łączyć markę z takimi cechami jak bezpieczeństwo, wiarygodność czy wysokie standardy jakości. To wszystko wpływa na zwiększenie uznania dla firmy, a co za tym idzie, zaufania do niej. Walidacja, która towarzyszy uruchomieniu certyfikatu SSL jest potwierdzeniem istnienia firmy. Dzięki temu klienci wiedzą, że dane na stronie sa prawdziwe i dokonują zakupu i prawdziwego dostawcy. Z marketingowego punktu widzenia strony z SSL mogą liczyć na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Google wspiera firmy, które dbają o swoich klientów i które potwierdzają swoją wiarygodność. Co więcej strony zaufane zyskują wsparcie przeglądarek. Dzięki temu klienci łatwiej odnajdą taką witrynę w krótkim czasie. To wszystko w konsekwencji generuje większy ruch na stronie i sprzedaż.

Jaki certyfikat wybrać?

Wybór certyfikatu uzależniony jest od typu walidacji, na jaką się zdecydujesz oraz ilości domen, jakie chcesz zabezpieczyć. Rozróżnia się trzy poziomy walidacji (weryfikacji praw wnioskodawcy do domeny) skutkujące różną widocznością certyfikatu w przeglądarce.

Najwyższy poziom walidacji to Extended Validation (EV). Wnioskodawca dostarcza dokumenty, które potwierdzają własność domeny oraz wiarygodność podmiotu. Strony internetowe zweryfikowane za pomocą rozszerzonej walidacji wyróżnia zielony pasek adresu w przeglądarce. Jest to rozwiązanie dla największych serwisów, które działają w oparciu o przesyłanie wrażliwych informacji – jak służba zdrowia, instytucje finansowe, rządowe itp. Moment przełączenia otwartego połączenia na szyfrowane (HTTP na HTTPS) jest widoczny dla odwiedzającego - co zwiększa zaufanie do strony.

Kolejnym jest Organization Validation (OV), który Wyświetla dane podmiotu, dla którego został wystawiony certyfikat. Weryfikacja odbywa się w oparciu o dokumenty przesłane przez wnioskodawcę. W sytuacji, gdy witryna (poza szyfrowaniem danych) ma wyraźnie informować: do której firmy należy, jaka organizacja odpowiada za jej poziom ochrony, a jednocześnie ma potwierdzać autentyczność istnienia firmy – wybierz co najmniej OV.

Najprostszym jest Domain Validation (DV) wydawany jest w oparciu o potwierdzenie własności domeny. Może zostać wystawiony w kilka godzin. To dobry wybór w przypadku stron, które mają wyłącznie szyfrować dane.

Firma może być właścicielem jednej domeny lub tysiąca domen i ich subdomen. W zależności od ilości domen, które chce zabezpieczyć może wybrać typ certyfikatu, który zwiększy wygodę obniży koszty. Posiadacz jednej domeny powinien wybrać certyfikat standardowy (single domain). Firma posiadająca ich wiele - typ Multi-domain, który zabezpiecza nawet 100 stron internetowych pod różnymi adresami, lub typ Wildcard, który pozwala chronić nieograniczoną liczbę subdomen (np. blog.domeny.pl) w głównej domenie (np. domeny.pl) przy wykorzystaniu jednego certyfikatu SSL. Istnieją również certyfikaty Multi-domain Wildcard, które łączą obie cechy powyżej wymienione. Wybierając ostatnie rozwiązanie zyskujesz wygodę w zarządzaniu, łatwość odnowienia usługi - jeden certyfikat dla wszystkich domen, które posiadasz a przede wszystkim oszczędzasz.

Pomagamy firmom budować stabilny biznes

Od wielu lat pracując w firmie Domeny.pl obserwuję wzrost świadomości potrzeby ochrony danych wrażliwych. Jednocześnie rośnie zagrożenie ze strony hackerów. O ile do niedawna głównie duże organizacje mogły obawiać się ataków o tyle od 5 lat obserwujemy wzrost „napadów” na firmy zatrudniające mniej niż 250 pracowników[2]. Małe firmy stały się głównym celem hackerów.

CertyfikatySSL.pl stanowią odpowiedź na potrzeby współczesnych internautów, co najlepiej obrazuje nieustannie rosnąca liczba instalacji certyfikatów[3]. Jeśli prowadzisz w Internecie działalność i masz do czynienia z danymi wrażliwymi skorzystaj z tego rozwiązania. Na naszej platformie odnajdziesz ponad 120 certyfikatów SSL od 11 vendorów. Dzięki tak szerokiej ofercie przy pomocy naszych specjalistów dobierzesz odpowiedni produkt dla siebie. Pokaż swoim klientom, że nie są Ci obojętni. Zadbaj o ich bezpieczeństwo a oni odwdzięczą się zaufaniem do marki.

Elżbieta Kornaś Sales Director CertyfikatySSL.pl



[1] Internet Security Threat Report Internet Report 2016

[2] Internet Security Threat Report Internet Report 2016

 

Najnowsze wpisy

Jak nie paść ofiarą cyber-przestępców w Black Friday
16-11-2018 14:27:04

Black Friday otwiera sezon wyprzedaży, które potrwają aż do Nowego Roku. W handlu internetowym od listopada zaczyna się robić naprawdę gorąco. Prezenty od Mikołaja, prezenty pod choinką, prezenty na Gwiazdkę, prezenty z okazji Nowego Roku... nic dziwnego, że każdy chce skorzystać z dobrych promocji. Szansę dla siebie podczas tego okresu dostrzegają także hakerzy. 

Jak nie paść ofiarą cyber-przestępców w Black Friday
Comodo to teraz Sectigo
09-11-2018 12:54:30

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rok po przejęciu Comodo Group przez Francisco Partners, 1 listopada Comodo CA ogłosiło, że od teraz zmienia swoją markę na Sectigo [czyt. sektigo]. Celem rebrandingu jest spójność w komunikacji firmy i lepsze oddanie czym Comodo teraz faktycznie się zajmuje.

Comodo to teraz Sectigo
Jak zabezpieczyć pocztę? Podpisywanie i szyfrowanie
15-10-2018 11:16:06

O certyfikatach i nie tylko. Przegląd certyfikatów na pocztę email. Różnice pomiędzy szyfrowaniem PGP a SMIME. Zobacz, co powinieneś wiedzieć, aby skutecznie zabezpieczyć firmową pocztę.

Jak zabezpieczyć pocztę? Podpisywanie i szyfrowanie
więcej wpisów