Więcej
Wpływ posiadania certyfikatu SSL na kontakt z klientem

Wpływ posiadania certyfikatu SSL na kontakt z klientem

05-08-2016 13:07:38

Z raportu firmy Symantec, z którą współpracujemy, wynika że 57% osób badanych martwi się o bezpieczeństwo swoich danych w Internecie. Czy ma to wpływ na relacje klient-firma? Jako specjalista w dziedzinie zabezpieczeń stron www muszę odpowiedzieć twierdząco.

Ponad pół miliarda rekordów z danymi osobowymi zostało wykradzionych lub utraconych w samym roku 2015[1]. Nic dziwnego, że zwracają się do nas sklepy internetowe, których klienci nie decydują się na zakup online w obawie o swoje dane osobowe. W odpowiedzi na te problemy i inne stworzyliśmy platformę dedykowaną produktom związanym z bezpieczeństwem danych. Do współpracy wybraliśmy sprawdzone marki, które gwarantują niezawodność swoich usług. Głównym oferowanym produktem są certyfikaty ssl.

Co to jest certyfikat SSL? Najprościej tłumacząc to rodzaj zabezpieczenia łączności z Internetem. Certyfikat szyfruje informacje wysyłane z komputera na serwer, w tym dane osobowe naszych klientów. Dzięki temu nikt nie jest w stanie ich podejrzeć. Dane są bezpieczne i profesjonalnie chronione. I właśnie dlatego każda firma, która dba o klientów powinna im zagwarantować tą ochronę.

Niestety wiele firm ciągle waha się czy certyfikat SSL jest im potrzebny.  Zabezpieczania te zalecamy wszystkim witrynom, na których dane wrażliwe klientów są zagrożone. Dotyczy to stron instytucji finansowych, sklepów internetowych, stron administracji publicznej, serwisów przetwarzających dane na temat zdrowia pacjentów, serwisów uczelni, a także serwerów pocztowych czy baz danych. Jeśli jesteś właścicielem takiej strony – zabezpiecz dane klientów, potwierdź wiarygodność firmy i pozwól, aby Twoja strona była łatwa do odszukania przez potencjalnych klientów w Internecie.

Przede wszystkim bezpieczeństwo danych

Certyfikaty SSL, które oferujemy, chronią przed nowymi technikami phishingu, kasowaniem i fałszowaniem danych, kradzieżą haseł, numerów kart, kont i posługiwaniem się nimi. Każda firma posiadająca certyfikat pokazuje jednoznacznie klientowi, że dba o jego dane i chroni je przed oszustami w sieci. Jeśli zależy Ci jedynie na ochronie danych klientów wybierz najniższy poziom walidacji Domain Validation (DV). Wydawany jest w oparciu o potwierdzenie własności domeny. W kilka minut otrzymasz certyfikat, dzięki któremu klienci nie opuszczą Twojej strony i dokonają na niej zakupu wybranej usługi.

Budowanie zaufania

Statystyki mówią same za siebie. Liczba zablokowanych ataków na strony internetowe wynosi średnio milion na dzień i stale rośnie. Ciągle pojawiają się nowe informacje w sieci na temat oszustów. Nie dziwi mnie zatem, że sprzedawcy internetowi borykają się z problemami braku zaufania. Użytkownicy boją się wykorzystania ich danych osobistych oraz kart kredytowych w sposób nieuczciwy. Dlatego dokonują płatności wyłącznie na stronach sprawdzonych i wiarygodnych, na których dokonywanie transakcji jest bezpieczne. Dlatego też warto zadbać o dane klientów i pokazać im, że są dla nas ważni.

Korzyści dla marki

Z rozmów z naszymi klientami wiem, że widoczne zabezpieczenie strony www poprzez stosowanie pieczęci bezpieczeństwa pomaga klientowi łączyć markę z takimi cechami jak bezpieczeństwo, wiarygodność czy wysokie standardy jakości. To wszystko wpływa na zwiększenie uznania dla firmy, a co za tym idzie, zaufania do niej. Walidacja, która towarzyszy uruchomieniu certyfikatu SSL jest potwierdzeniem istnienia firmy. Dzięki temu klienci wiedzą, że dane na stronie sa prawdziwe i dokonują zakupu i prawdziwego dostawcy. Z marketingowego punktu widzenia strony z SSL mogą liczyć na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Google wspiera firmy, które dbają o swoich klientów i które potwierdzają swoją wiarygodność. Co więcej strony zaufane zyskują wsparcie przeglądarek. Dzięki temu klienci łatwiej odnajdą taką witrynę w krótkim czasie. To wszystko w konsekwencji generuje większy ruch na stronie i sprzedaż.

Jaki certyfikat wybrać?

Wybór certyfikatu uzależniony jest od typu walidacji, na jaką się zdecydujesz oraz ilości domen, jakie chcesz zabezpieczyć. Rozróżnia się trzy poziomy walidacji (weryfikacji praw wnioskodawcy do domeny) skutkujące różną widocznością certyfikatu w przeglądarce.

Najwyższy poziom walidacji to Extended Validation (EV). Wnioskodawca dostarcza dokumenty, które potwierdzają własność domeny oraz wiarygodność podmiotu. Strony internetowe zweryfikowane za pomocą rozszerzonej walidacji wyróżnia zielony pasek adresu w przeglądarce. Jest to rozwiązanie dla największych serwisów, które działają w oparciu o przesyłanie wrażliwych informacji – jak służba zdrowia, instytucje finansowe, rządowe itp. Moment przełączenia otwartego połączenia na szyfrowane (HTTP na HTTPS) jest widoczny dla odwiedzającego - co zwiększa zaufanie do strony.

Kolejnym jest Organization Validation (OV), który Wyświetla dane podmiotu, dla którego został wystawiony certyfikat. Weryfikacja odbywa się w oparciu o dokumenty przesłane przez wnioskodawcę. W sytuacji, gdy witryna (poza szyfrowaniem danych) ma wyraźnie informować: do której firmy należy, jaka organizacja odpowiada za jej poziom ochrony, a jednocześnie ma potwierdzać autentyczność istnienia firmy – wybierz co najmniej OV.

Najprostszym jest Domain Validation (DV) wydawany jest w oparciu o potwierdzenie własności domeny. Może zostać wystawiony w kilka godzin. To dobry wybór w przypadku stron, które mają wyłącznie szyfrować dane.

Firma może być właścicielem jednej domeny lub tysiąca domen i ich subdomen. W zależności od ilości domen, które chce zabezpieczyć może wybrać typ certyfikatu, który zwiększy wygodę obniży koszty. Posiadacz jednej domeny powinien wybrać certyfikat standardowy (single domain). Firma posiadająca ich wiele - typ Multi-domain, który zabezpiecza nawet 100 stron internetowych pod różnymi adresami, lub typ Wildcard, który pozwala chronić nieograniczoną liczbę subdomen (np. blog.domeny.pl) w głównej domenie (np. domeny.pl) przy wykorzystaniu jednego certyfikatu SSL. Istnieją również certyfikaty Multi-domain Wildcard, które łączą obie cechy powyżej wymienione. Wybierając ostatnie rozwiązanie zyskujesz wygodę w zarządzaniu, łatwość odnowienia usługi - jeden certyfikat dla wszystkich domen, które posiadasz a przede wszystkim oszczędzasz.

Pomagamy firmom budować stabilny biznes

Od wielu lat pracując w firmie Domeny.pl obserwuję wzrost świadomości potrzeby ochrony danych wrażliwych. Jednocześnie rośnie zagrożenie ze strony hackerów. O ile do niedawna głównie duże organizacje mogły obawiać się ataków o tyle od 5 lat obserwujemy wzrost „napadów” na firmy zatrudniające mniej niż 250 pracowników[2]. Małe firmy stały się głównym celem hackerów.

CertyfikatySSL.pl stanowią odpowiedź na potrzeby współczesnych internautów, co najlepiej obrazuje nieustannie rosnąca liczba instalacji certyfikatów[3]. Jeśli prowadzisz w Internecie działalność i masz do czynienia z danymi wrażliwymi skorzystaj z tego rozwiązania. Na naszej platformie odnajdziesz ponad 120 certyfikatów SSL od 11 vendorów. Dzięki tak szerokiej ofercie przy pomocy naszych specjalistów dobierzesz odpowiedni produkt dla siebie. Pokaż swoim klientom, że nie są Ci obojętni. Zadbaj o ich bezpieczeństwo a oni odwdzięczą się zaufaniem do marki.

Elżbieta Kornaś Sales Director CertyfikatySSL.pl



[1] Internet Security Threat Report Internet Report 2016

[2] Internet Security Threat Report Internet Report 2016

 

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.