Więcej
Uwaga na strony z darmowymi Certyfikatami SSL!

Uwaga na strony z darmowymi Certyfikatami SSL!

25-02-2016 11:08:36

Sprawa wyszła na jaw, kiedy strona Let's Encrypt zaczęła oferować darmowy Certyfikat SSL za pomocą programu beta pod koniec 2015 roku. Zaraz po tym, kiedy usługi zaczęły wchodzić w życie zauważono, że nie dają one pełnej wiarygodności.

 

Certyfikaty SSL tworzą bezpieczne połączenie dla stron internetowych – można zauważyć go po przedrostku HTTPS w polu przeglądarki, gdzie wpisuje się adres URL. Istnieje więc zapewnienie, że wszystkie dane i transakcje są poufne, co ma być bezpieczne dla firm działających w e-commerce, a także stron, na których podaje się prywatne dane.

 

Czy na pewno?

 

Przedsiębiorcy mają świadomość, że tak naprawdę na każdym zaufanym serwisie oferującym Certyfikaty SSL mogą liczyć się z wydatkiem rzędu od 10 do ponad 100 dolarów. Ceny te są zależne od rodzaju ochrony, jaki daje Certyfikat a także od tego, co obejmuje. Koszty sumują się. Można więc zrozumieć, dlaczego właściciele witryn szukają, jak najtańszych opcji. Jak się okazuje – są nawet skłonni wybrać tę, za którą płacić nie muszą...

 

Trend Micro udowodnili, że darmowe Certyfikaty to również łakomy kąsek dla hakerów. Rozpowszechniają oni złośliwe oprogramowanie na serwery poprzez lukę na stronie. Następnie włamują się na witryny korzystające z darmowych Certyfikatów i tak właśnie otrzymują dostęp do systemów użytkowników bez ich wiedzy.

 

Hakerzy wykonują proces zwany „Domain Shadowing” - technika, która pozwala im tworzyć szkodliwe subdomeny na zaufanych witrynach. Polega to na „podszywaniu się” pod prawdziwą stronę, gdzie często właściciel jest nieświadomy ataku. Istnieje również ryzyko, że na atakowanej stronie będą wyświetlały się reklamy ze złośliwym oprogramowaniem.

 

Dla serwisów zajmujących się biznesem powinno być to szczególnie ważne, gdyż istnieje ryzyko naruszenia prywatności osób i klientów korzystających z zainfekowanej strony. Hakerzy łatwo mogą wykraść dane.

 

Wielkość ataków nie jest jeszcze znana, sprawę nadal bada firma Trend Micro. Jak wynika z oficjalnych informacji strona Let's Encrypt ma podać oficjalny komunikat na ten temat i wyjaśnić, czy aby na pewno ich oferta nie jest zagrożeniem dla stron w sieci.

 

Aby uniknąć takich sytuacji należy zawsze korzystać z usług zaufanych sprzedawców. Bezpieczeństwo danych to rzecz najważniejsza. Już teraz wejdź na www.CertyfikatySSL.pl i zapoznaj się z pełną ofertą sprawdzonego wystawcy.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.