Więcej
Tak ludzie reagują na

Tak ludzie reagują na "Niezabezpieczone" strony

05-03-2019 14:26:29

Przyjmujemy, że ostrzeżenie “Niezabezpieczona” jakie Google wyświetla w przeglądarce Chrome przy adresach stron odstrasza. Ale czy faktycznie tak jest? Być może ludzie nie zwracają uwagi na komunikaty w pasku przeglądarki lub ich nie rozumieją? Z pomocą przychodzą badania, które w lutym 2019 r. opublikował realbusiness.co.uk

Jak przebiegały badania?

Badania przeprowadzone zostały przez brytyjską agencję brandingową John Cabot i opublikowane na blogu Real Business. W badaniu wzięło udział ponad 1300 osób. 

Ludziom pokazywano strony oznaczone jako “niezabezpieczone” i pytano ich co to dla nich oznacza i jak to wpływa na postrzeganie organizacji, która stoi za taką stroną. Aby uzyskać jak najprawdziwsze odpowiedzi, zadawano pytania otwarte.

Jak ludzie rozumieją “Niezabezpieczona”?

  • 47% respondentów znało znaczenie ostrzeżenia i wiedziało, co ono oznacza.
  • 46% badanych stwierdziło, że nie wprowadziłoby swojego nazwiska, haseł ani danych bankowych do strony internetowej, która jest "niezabezpieczona".
  • 64% stwierdziło, że natychmiast opuściłoby taką witrynę.

To nie wszystko...

  • 14% wyraziło obawę, że ich urządzenie zostało zainfekowane wirusem,
  • 12% stwierdziło, że najwyraźniej trafiło na fałszywą wersję prawdziwej witryny,
  • 9% uważało, że ostrzeżenie oznacza, że treść strony jest niewiarygodna i nie sprawdzona,
  • 8,4% uznało, że w jakiś sposób zapisało się na spam.
  • Pojawiły się też obawy o utratę prywatności czy wyciek historii wyszukiwania.

Co ludzie myślą o firmie, której strona jest “Niezabezpieczona”?

Sposób postrzegania organizacji, do której należy “niezabezpieczona” strona zależy od jej typu. Przykładowo agencje nieruchomości określono jako “nieprofesjonalne”, “nie troszczące się o klientów”. Z kolei w wypadku stron wynajmu usług hotelowych, uwagi dotyczyły nie tyle firm, co oferowanych przez nie produktów. Prezentowane hotele uznawano za “fałszywe”, “nie istniejące”.

Ciężko podważyć zaufanie do silnej marki...

Wyjątek stanowią strony silnych, znanych marek. W wypadku strony działającej w Wielkiej Brytanii od ponad 100 lat sieci domów towarowych John Lewis, respondenci poczuli się “zaledwie” zawiedzeni, a 23% nabrało podejrzeń do... prowadzonych badań. Badani szukali winy po stronie przeglądarki czy urządzenia. To nie koniec. Jak wcześniej podaliśmy, 64% respondentów deklarowało, że natychmiast opuściłoby “niezabezpieczoną” witrynę, jednak w wypadku John Lewis ten odsetek spadł do... 5%.

Co zrobić, żeby pozbyć się ostrzeżenia “Niezabezpieczona”?

Google Chrome oznacza stronę jako “niezabezpieczoną” jeśli jej domena nie jest chroniona certyfikatem SSL. Aby pozbyć się ostrzeżenia wystarczy zamówić certyfikat i włączyć go na serwerze, na którym działa domena.

Nie odstraszaj Klientów! Wybierz swój SSL

Najnowsze wpisy

Tak ludzie reagują na "Niezabezpieczone" strony
05-03-2019 14:26:29

Przyjmujemy, że ostrzeżenie “Niezabezpieczona” jakie Google wyświetla w przeglądarce Chrome przy adresach stron odstrasza. Ale czy faktycznie tak jest? Być może ludzie nie zwracają uwagi na komunikaty w pasku przeglądarki lub ich nie rozumieją? Z pomocą przychodzą badania, które w lutym 2019 r. opublikował realbusiness.co.uk

Tak ludzie reagują na
Jak certyfikat EV chroni przed phishingiem Ciebie i Twoich klientów?
06-02-2019 11:09:13

Phishing to jedno z najpopularniejszych cyber-przestępstw, które mają wpływ zarówno na konsumentów, jak i firmy. W ciągu ostatnich kilku lat wyłudzanie informacji stało się coraz głośniejsze i bardziej wyrafinowane.

Jak certyfikat EV chroni przed phishingiem Ciebie i Twoich klientów?
Jak włączyć szyfrowanie SSL i czym ono jest?
04-01-2019 15:05:41

25 stycznia obchodzimy Dzień Kryptologii. Z tej okazji chcemy przybliżyć Wam czym jest szyfrowanie SSL i jak je włączyć.

Jak włączyć szyfrowanie SSL i czym ono jest?
więcej wpisów