Więcej
Tak ludzie reagują na

Tak ludzie reagują na "Niezabezpieczone" strony

05-03-2019 14:26:29

Przyjmujemy, że ostrzeżenie “Niezabezpieczona” jakie Google wyświetla w przeglądarce Chrome przy adresach stron odstrasza. Ale czy faktycznie tak jest? Być może ludzie nie zwracają uwagi na komunikaty w pasku przeglądarki lub ich nie rozumieją? Z pomocą przychodzą badania, które w lutym 2019 r. opublikował realbusiness.co.uk

Jak przebiegały badania?

Badania przeprowadzone zostały przez brytyjską agencję brandingową John Cabot i opublikowane na blogu Real Business. W badaniu wzięło udział ponad 1300 osób. 

Ludziom pokazywano strony oznaczone jako “niezabezpieczone” i pytano ich co to dla nich oznacza i jak to wpływa na postrzeganie organizacji, która stoi za taką stroną. Aby uzyskać jak najprawdziwsze odpowiedzi, zadawano pytania otwarte.

Jak ludzie rozumieją “Niezabezpieczona”?

  • 47% respondentów znało znaczenie ostrzeżenia i wiedziało, co ono oznacza.
  • 46% badanych stwierdziło, że nie wprowadziłoby swojego nazwiska, haseł ani danych bankowych do strony internetowej, która jest "niezabezpieczona".
  • 64% stwierdziło, że natychmiast opuściłoby taką witrynę.

To nie wszystko...

  • 14% wyraziło obawę, że ich urządzenie zostało zainfekowane wirusem,
  • 12% stwierdziło, że najwyraźniej trafiło na fałszywą wersję prawdziwej witryny,
  • 9% uważało, że ostrzeżenie oznacza, że treść strony jest niewiarygodna i nie sprawdzona,
  • 8,4% uznało, że w jakiś sposób zapisało się na spam.
  • Pojawiły się też obawy o utratę prywatności czy wyciek historii wyszukiwania.

Nie odstraszaj Klientów! Wybierz swój SSL


Co ludzie myślą o firmie, której strona jest “Niezabezpieczona”?

Sposób postrzegania organizacji, do której należy “niezabezpieczona” strona zależy od jej typu. Przykładowo agencje nieruchomości określono jako “nieprofesjonalne”, “nie troszczące się o klientów”. Z kolei w wypadku stron wynajmu usług hotelowych, uwagi dotyczyły nie tyle firm, co oferowanych przez nie produktów. Prezentowane hotele uznawano za “fałszywe”, “nie istniejące”.

Ciężko podważyć zaufanie do silnej marki...

Wyjątek stanowią strony silnych, znanych marek. W wypadku strony działającej w Wielkiej Brytanii od ponad 100 lat sieci domów towarowych John Lewis, respondenci poczuli się “zaledwie” zawiedzeni, a 23% nabrało podejrzeń do... prowadzonych badań. Badani szukali winy po stronie przeglądarki czy urządzenia. To nie koniec. Jak wcześniej podaliśmy, 64% respondentów deklarowało, że natychmiast opuściłoby “niezabezpieczoną” witrynę, jednak w wypadku John Lewis ten odsetek spadł do... 5%.

Co zrobić, żeby pozbyć się ostrzeżenia “Niezabezpieczona”?

Google Chrome oznacza stronę jako “niezabezpieczoną” jeśli jej domena nie jest chroniona certyfikatem SSL. Aby pozbyć się ostrzeżenia wystarczy zamówić certyfikat i włączyć go na serwerze, na którym działa domena.

Nie odstraszaj Klientów! Wybierz swój SSL

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.