Więcej
Szyfrowanie danych nadal kluczowe w ochronie on-line

Szyfrowanie danych nadal kluczowe w ochronie on-line

16-05-2012 11:18:00

Raport podsumowujący zagrożenia bezpieczeństwa internetowego w 2011 r. pokazuje, że certyfikaty SSL nadal są traktowane przez specjalistów z branży IT jako jeden z podstawowych elementów ochrony danych. Symantec alarmuje: w ubiegłym roku tożsamość skradziono 232 milionom ludzi.

Poza kradzieżą tożsamości niepokojące są też liczby dotyczące ataków na systemy komputerowe. W przeciągu 365 dni zablokowano 5,5 miliarda zagrożeń pochodzących ze stron internetowych i e-maili. Tym samym w porównaniu do 2010 roku liczba zainfekowanych witryn wzrosła aż o 81%. Najwięcej złośliwego oprogramowania wykryto na blogach, stronach prywatnych oraz serwisach biznesowych, sprzedażowych i edukacyjnych. Eksperci Symantec oszacowali liczbę szkodliwych programów na 403 miliony.

Raport wskazuje, że stosowanie certyfikatów SSL do transmisji danych w Internecie chroni przed powyższymi zagrożeniami, jak też np. coraz częstszymi atakami typu Man In The Middle. Protokół https:// został również wymieniony jako jeden z kluczowych elementów edukacji użytkowników z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu.

Wśród informacji przeznaczonych dla internautów zamieszczono wskazówki, aby:

  • szczególnie unikać przesyłania newralgicznych danych przez nieszyfrowane sieci Wi-Fi oraz publiczne komputery,
  • zawsze korzystać z protokołu https:// podczas logowania i korzystania z poczty e-mail, portali społecznościowych oraz stron wymagających autoryzowanego dostępu,
  • szukać zielonego paska adresu, samego protokołu https:// i znaków bezpieczeństwa wszędzie tam, gdzie konieczne jest przesłanie informacji niejawnych.

Autorzy raportu podkreślają, że najlepszym rozwiązaniem zarówno dla internautów, jak też właścicieli stron internetowych, jest stosowanie połączenia rozwiązań: Always On SSL i EV SSL. Pierwsze, tłumaczone jako "Zawsze z SSL", to rozwiązanie, które wprowadza https:// na wszystkich podstronach witryny, a nie jedynie na stronach logowania czy rejestracji. W ten sposób cała sesja jest chroniona bez przerwy. EV SSL to natomiast certyfikat z najwyższym poziomem autoryzacji właściciela. Dzięki temu jego nazwa jest wyświetlana w pasku adresu na wyróżnionym, zielonym polu.

Badanie przeprowadzone przez Symantec na klientach e-sklepów z Europy, USA i Australii dowiodło, że 60% ankietowanych uważa zielony pasek adresu za wyznacznik bezpieczeństwa online i czuje się pewnie, korzystając z tego typu stron. Dodatkowo wyniki pokazały, że 90% Amerykanów nie skorzysta ze strony internetowej w przypadku pojawienia się okna z informacją o niebezpiecznym połączeniu.

Więcej szczegółów o typach ataków z 2011 roku, poradach dla właścicieli e-sklepów i nie tylko można znaleźć na stronie raportu Symantec „Internet Security Threat Report”: http://www.symantec.com/threatreport/.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.