Więcej
Symantec przejął Blue Coat i jego CEO

Symantec przejął Blue Coat i jego CEO

23-08-2016 13:07:28

Za 4,65 miliarda dolarów Symantec – lider rynku cyber-bezpieczeństwa posiadający oddziały w ponad 40 krajach na całym świecie - przejął Blue Coat - firmę z tej samej branży, choć o innej specjalizacji. Jakie są przyczyny tego przejęcia?

Jest co najmniej kilka powodów, dla których Symantec nabył właśnie tę kalifornijską firmę. Po pierwsze gigant z Mountain View od kilku miesięcy poszukiwał nowego CEO. Teraz po połączeniu firm zostanie nim Greg Clark, dotychczasowy CEO Blue Coat. Prawdziwy weteran rynku bezpieczeństwa sieci, którego nazwisko trafiło na listę Top 100 Executives wydawaną co roku przez CRN. Ranking ten zawiera postaci liderów świata technologii, którzy odegrali znaczącą rolę w kształtowaniu sektora IT, jaki znamy dziś.

To jednak nie wszystko. Ważniejszym powodem wydaje się nieustanny wzrost liczby zagrożeń jakie czają się w Internecie. Skoro one się rozwijają, musi też rozwijać się firma z nimi walcząca. Antywirusy na PC, które Symantec od lat oferuje, już absolutnie nie wystarczą. Internet się zmienia. Coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych i chmur. Dziś atakowane są nie tylko PC, ale wszystko co zostało podłączone do sieci. A na bezpiecznym działaniu Internetu opierają się już całe firmy, które nie mogą sobie pozwolić na jakiekolwiek przestoje czy inne problemy wywołane przez hackerów. Blue Coat wnosi do Symanteca między innymi programy do ochrony pracy w chmurze.

Symantec musi się bronić nie tylko przed hackerami. Z drugiej strony czyha konkurencja. Przejęcie Blue Coat pozwala liderowi zwiększyć swoje portfolio i poprawić atrakcyjność swojej oferty. Teraz Symantec może zaoferować całe spektrum produktów zapewniających bezpieczeństwo w sieci. Ostatnim powodem są potrzeby kadrowe Symantec. Poza CEO zyskuje on aż 3000 wyspecjalizowanych inżynierów, którzy pomogą chronić wszystko - od urządzeń po aplikacje w chmurze.

Po połączeniu się firm powstaje prawdziwy gigant. Jak sama firma podaje, Symantec to obecnie ponad 3.000 inżynierów i badaczy, 385.000 klientów na całym świecie, ponad 12.000 chronionych aplikacji działających w chmurze, ponad 64.000 chronionych centrów danych, 2 miliardy skanowanych maili dziennie i, co może najważniejsze, wykrywanie codziennie 4 milionów wcześniej nie spotkanych zagrożeń.

 

Zobacz produkty Symantec w naszej ofercie >

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.