Więcej
Przyciągaj więcej klientów

Przyciągaj więcej klientów

04-10-2011 13:01:00

Nie ma idealnych e-sklepów - taki wniosek płynie z badania zachowań konsumenckich w Internecie. Wszyscy ankietowani napotykają problemy podczas zakupów internetowych.

Polski e-commerce mnoży nowe sklepy i ofertę produktów - zwiększa się również liczba klientów. Jednak nadal brakuje idealnych rozwiązań z punktu widzenia konsumentów.

Pokazują to wyniki badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badania Rynku. Badanie skupiło się nie tylko na postępowaniu konsumentów podczas e-zakupów, ale także wskazywało sposoby radzenia sobie z napotkanymi problemami. Okazało się, że w przypadku wystąpienia trudności, ponad połowa internautów korzysta z usług konkurencji, a jedna trzecia w ogóle rezygnuje z zakupów.

Poniżej zamieszczamy najczęściej wskazywane w badaniu luki działalności internetowej. Sprawdź, co możesz ulepszyć w swoim sklepie, aby przyciągnąć i zatrzymać klientów.

Najczęstsze problemy

  • 50% brak fotografii produktu lub złej jakości zdjęcie,
  • 39% brak płatności kartą kredytową,
  • 38% brak szczegółowych informacji o ofercie,
  • 23% brak wyszukiwarki produktów,
  • 22% brak informacji o bezpieczeństwie i ochronie danych.

Reakcje na problemy

  • 55% przejście do konkurencji,
  • 35% czytanie sekcji Pomocy i Regulaminu,
  • 34% rezygnacja z zakupu.

IIBR przeprowadził badanie w sierpniu br. na grupie 1000 internautów. Respondenci mogli wskazać kilka odpowiedzi na każde pytanie.

Najnowsze wpisy

Jak nie paść ofiarą cyber-przestępców w Black Friday
16-11-2018 14:27:04

Black Friday otwiera sezon wyprzedaży, które potrwają aż do Nowego Roku. W handlu internetowym od listopada zaczyna się robić naprawdę gorąco. Prezenty od Mikołaja, prezenty pod choinką, prezenty na Gwiazdkę, prezenty z okazji Nowego Roku... nic dziwnego, że każdy chce skorzystać z dobrych promocji. Szansę dla siebie podczas tego okresu dostrzegają także hakerzy. 

Jak nie paść ofiarą cyber-przestępców w Black Friday
Comodo to teraz Sectigo
09-11-2018 12:54:30

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rok po przejęciu Comodo Group przez Francisco Partners, 1 listopada Comodo CA ogłosiło, że od teraz zmienia swoją markę na Sectigo [czyt. sektigo]. Celem rebrandingu jest spójność w komunikacji firmy i lepsze oddanie czym Comodo teraz faktycznie się zajmuje.

Comodo to teraz Sectigo
Jak zabezpieczyć pocztę? Podpisywanie i szyfrowanie
15-10-2018 11:16:06

O certyfikatach i nie tylko. Przegląd certyfikatów na pocztę email. Różnice pomiędzy szyfrowaniem PGP a SMIME. Zobacz, co powinieneś wiedzieć, aby skutecznie zabezpieczyć firmową pocztę.

Jak zabezpieczyć pocztę? Podpisywanie i szyfrowanie
więcej wpisów