Więcej
Ponowne wydanie i zastąpienie certyfikatów SSL Symantec

Ponowne wydanie i zastąpienie certyfikatów SSL Symantec

21-11-2017 15:36:05

Niedawno grupa Symantec ogłosiła, że ​​DigiCert, wiodący dostawca rozwiązań szyfrowania PKI dla przedsiębiorstw, przejmuje oprogramowanie Symantec's Website Security i powiązaną działalność PKI. W odpowiedzi na zmiany w rozpoznawalności przez przeglądarki grupa Symantec udostępnia opcję ponownego wydania certyfikatów SSL z nową infrastrukturą, w tym obszarze współpracując z Digicert. Certyfikaty będą działać tak samo, jedynie zmienia się zaplecze łańcuchów szyfrowania.

Jest to działanie w odpowiedzi na przyjętą przez Google politykę w zakresie rozpoznawalności certyfikatów.

27 lipca 2017 r. Google opublikował plan uwzględniający czas związany z wydanymi przez firmę Symantec certyfikatami SSL / TLS. Należy tutaj uwzględnić dwie ważne daty:

  • 15 marca 2018 r. (Chrome 66 Beta) Google Chrome zacznie wyświetlać ostrzeżenie dla witryn zabezpieczonych certyfikatami SSL / TLS wydanymi przed 1 czerwca 2016 r. Bezpieczeństwo nie jest zagrożone, szyfrowanie danych będzie działać ale odwiedzający witrynę zobaczą ostrzeżenie w przeglądarce.
  • Google Chrome oświadczył również, że wszystkie certyfikaty Symantec muszą zostać wydane z nowej infrastruktury od 1 grudnia 2017 r., a certyfikaty SSL / TLS, które zostały wcześniej wydane z obecnej infrastruktury firmy Symantec, nie będą uznawane od 13 września 2018 r. (Chrome 70 Beta).

1 sierpnia 2017 r. Mozilla oświadczyła, że ​​zamierza postępować zgodnie z harmonogramem zaproponowanym przez Google, a Google ponownie potwierdził powyższy plan w poście z 11 września 2017 r.

Certyfikaty firmy Symantec wydane pod różnymi markami (RapidSSL, Geotrust, Thawte) przed 1 czerwca 2016 r. muszą zostać zastąpione do 15 marca 2018 r. Dla każdej witryny zabezpieczanej certyfikatami z grupy Symantec zostaną wydane nowe, które należy zainstalować na serwerze.

W najbliższym czasie będziemy informować naszych Klientów, które certyfikaty będą przechodziły proces ponownego wydania. W razie pytań możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.