Więcej
Podejmiesz wyzwanie Dotcoma?

Podejmiesz wyzwanie Dotcoma?

07-02-2013 14:35:00

Kim Dotcom oferuje nagrodę w wysokości 10.000 Euro (13.600 dolarów) dla każdego, kto zdoła złamać szyfr kryptograficzny strony internetowej Mega - niedawno otwartej usługi dysku sieciowego.

Start serwisu Mega w zeszłym miesiącu spotkał się z krytyką wielu ekspertów bezpieczeństwa. Wszystkie dane są szyfrowane za pomocą klucza głównego zanim zostaną wysyłane przez użytkownika i mogą być odblokowane za pomocą hasła znanego tylko użytkownikowi. W ogniu krytyki znalazły się: zastąpienie generowanych losowo ciągów liczbowych hasłami wymyślanymi przez użytkowników, brak opcji odzyskiwania konta lub nawet możliwości zmiany haseł, a także możliwość łamania zabezpieczeń za pomocą ataków słownikowych. Siła certyfikatu SSL używanego na jednej z głównych serwerów Mega jest również problematyczna.
 
W odpowiedzi Mega opublikowało na swoim blogu post który miał uspokoić obawy użytkowników i zapewnić o bezpieczeństwie. Od tego czasu wprowadzono możliwość zmiany hasła i możliwości jego resetowania.
 
Mimo tych działań nie udało się przekonać niektórych krytyków, którzy argumentowali, że celem niekonwencjonalnego systemu kryptograficznego Mega jest bardziej uniknięcie odpowiedzialności za nielegalne treści, niż skuteczna ochrona prywatności użytkownika. Kim Dotcom sam odpowiedział na krytykę tego trwającego w piątek poprzez naprawienie na wcześniejszej obietnicy oferuje nagrodę dla każdego, kto łamie kryptografii witryny.
 
"‪Open source'wy szyfr #Mega‬ pozostaje nie załamany! Oferujemy 10.000 EURO każdemu kto potrafi go złamać. Spodziewajcie się dzisiaj wpisu na blogu."  - stwierdził Dotcom na swoim Twitterze. Dalsze szczegóły  pojawiły się już na blogu firmy MEGA -  https://mega.co.nz/#blog_6
 
Źródło: theregister.co.uk

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.