Więcej

Po pierwsze - aktualizuj! UKASH atakuje Europę

24-07-2012 12:19:00

Brak aktualizacji systemu i używanych programów może ściągnąć na nas wiele zakłóceń w pracy komputera - od spowolnionego trybu, po wszelkiego rodzaju wirusy i ataki hakerów. Obecnie wielu przekonało się o tym, padając ofiarą trojana UKASH. Infekuje on głównie komputery, które nie posiadają najświeższych aktualizacji - nie tylko systemu, ale także każdego z używanych programów. Zaatakuje jeszcze niejednokrotnie, bo jak mówią najnowsze statystyki: aż 40% internautów odrzuca aktualizacje.

UKASH to malware, który podszywa się pod Policję. Blokuje funkcje komputera (najczęściej dostęp do systemu) i wyświetla screen, w którym żąda okupu za odblokowanie.

Haker wskaże drogę
Grafika z "instrukcjami" dla właściciela komputera jest zrobiona solidnie. Poza logo Policji, programu McAfee SECURE i systemu płatności DotPay wirus wyświetla IP użytkownika i informacje spisane analogicznie do ostrzeżeń wyświetlanych np. przez przeglądarki internetowe. "Argumentem" blokady komputera jest odtwarzanie i przekazywanie zakazanych treści (m.in. pornografii dziecięcej i "informacji zakazanej"), a także przywołanie przepisu o "kontroli informacyjnej oraz zabezpieczenia informacji". Podana jest również metoda odblokowania komputera - wpłata 100 euro (z opisem krok po kroku jak postępować).



Prawdziwa metoda odblokowania komputera prowadzi przez włączenie systemu w trybie awaryjnym z wierszem poleceń, uruchomienie OTL, skanowanie systemu w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania i wykonanie skryptu, co może wymagać pomocy specjalisty.

Nie wstrzymuj aktualizacji
UKASH wykorzystuje lukę w niezaktualizowanym oprogramowaniu i przejmuje kontrolę nad systemem. Jest to więc typowy malware, ale nie najbardziej szkodliwy, bo nie kasuje danych, nie szyfruje dostępu do plików, nie infekuje systemu.

W sieci istnieje jednak wiele złośliwych programów, które w poważny sposób potrafią uszkodzić komputery i wystarczą im do tego luki w aktualizacjach. Dane Symantec mówią o wykryciu 5,5 miliarda tego typu ataków w ubiegłym roku. To 81% wzrost w stosunku do 2010 r.

Biorąc pod uwagę wyniki badania nt. aktualizacji oprogramowania przez internautów, można stwierdzić, że w najbliższym czasie duży procent użytkowników padnie ofiarą malware. Według ankiety przeprowadzonej przez Skype, aż 40% internautów nie aktualizuje oprogramowania regularnie, a ok. 25% nie wie w jakim celu się je przeprowadza. W związku z tym Skype zorganizował International Technology Upgrade Week, aby m.in. razem z Symantec pokazać internautom zalety regularnych aktualizacji, które są darmowe i mają duży wpływ na ochronę każdego komputera.

Ankieta Skype dotycząca aktualizacji została przeprowadzona na grupie ponad 350 000 internautów z USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec.
Poza Polską przypadki trojana UKASH wykryto również w Grecji, Finlandii, Szwecji, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii.


Na podst.: Cert.pl i Skype.com.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.