Więcej

(Nie)Bezpieczeństwo zakupów w Internecie – RAPORT

22-03-2011 15:08:00

Tylko 21% polskich e-sklepów korzysta z szyfrowania danych, a zaledwie 14% chroni automatycznie prywatne informacje. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu "Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych" autorstwa serwisów Domeny.pl oraz CertyfikatySSL.pl.

Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, zwiększając stale swoją wartość. Według analiz* jego wartość szacowana jest na 17,6 mld złotych, a w bieżącym roku Internauci dokonają zakupów za niemal 7,5 mld złotych. To o 1 mld więcej niż w roku ubiegłym. Klientem e-sklepów jest już co trzeci Polak. Prezentowany raport odpowiada na pytanie: Jak wygląda bezpieczeństwo e-zakupów?

Badania przeprowadzone zostały na przełomie stycznia i lutego 2011 roku na próbie 1428 sklepów internetowych, obecnych na polskim rynku co najmniej rok. Przeprowadzona analiza wykazała, że jedynie 14% sklepów internetowych automatycznie wprowadza szyfrowanie informacji w najważniejszych punktach przesyłania danych. Zalicza się do nich strony: rejestracji, logowania i składania zamówienia. Kolejne 7% posiada zainstalowany certyfikat SSL, który nie chroni danych na co najmniej jednej z nich. Stwierdzono jednocześnie, że ok. 79% przebadanych e-sklepów nie zastosowało żadnych środków bezpieczeństwa.

Raport "Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych" stanowi cenne źródło informacji dla osób robiących zakupy za pośrednictwem Internetu. Można w nim przeczytać m.in.:

  • na co zwracać uwagę podczas zakupów w Internecie;
  • jak sprawdzać, czy szyfrowane połączenie jest rzeczywiście bezpieczne; jakim zabezpieczeniom można ufać;
  • na co zwracać uwagę podczas przesyłania danych, składania zamówień i płatności;
  • w jaki sposób nieuczciwe sklepy mogą wprowadzać klientów w błąd podczas korzystania z ich usług.

Dane z badania zostały również wykorzystane do stworzenia polskiej mapy zakupów internetowych. Pokazuje ona rozmieszczenie e-sklepów w Polsce, wskazując lokalizacje bezpiecznych sklepów na tle poszczególnych województwach oraz wyróżnia najpopularniejsze i najbezpieczniejsze branże polskiego e-commerce.

Z pełnym raportem można zapoznać się pod adresem:
https://certyfikatyssl.pl/resources/bezpieczenstwo_zakupow_w_polskich_e-sklepach_raport.pdf

* źródło: Euromonitor International

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.