Więcej

Na święta kupuj bezpiecznie w Internecie

07-12-2010 16:38:00 Aż 85 proc. polskich internautów planuje kupić prezenty w Internecie. Największym zainteresowaniem cieszą się książki, płyty z muzyką, filmy i kosmetyki. Te małe zakupy wymagają podania on‑line ważnych danych - czekają na to przestępcy internetowi.

E-commerce rozrasta się w szybkim tempie. Wszystkie dane wskazują na to, że Polacy lubią zakupy w Internecie. W ubiegłym roku wydaliśmy w e‑sklepach prawie 13,5 mld złotych. Nie ma się czemu dziwić: to wygodna, szybka weryfikacja ogromnej oferty handlowej. Dzięki licznym porównywarkom cen, zakupy w Internecie potrafią być tańsze od tradycyjnych. Ale czy są bezpieczniejsze?

Niestety, coraz większe sumy wydawane na produkty on‑line to zachęta dla hakerów. Wiele nowych sklepów internetowych nie spełnia podstawowych zasad bezpieczeństwa on‑line i to ich klienci najczęściej padają ofiarą cyberprzestępców. Przechwycenie danych, korzystanie z nich przez osoby niepowołane i puste konto - to tylko niektóre z niebezpieczeństw.

Wystarczy przestrzegać kliku zasad, aby tego uniknąć.

Korzystaj z e‑sklepów z aktualnym certyfikatem SSL
Strony, które wymagają podania jakichkolwiek danych muszą być odpowiednio chronione. Takim zabezpieczeniem są certyfikaty SSL. Aby sprawdzić, czy serwis posiada aktualny certyfikat, należy kliknąć w małą złotą kłódkę (w prawym dolnym rogu przeglądarki). Pojawi się wówczas małe okno "Informacje o stronie". Można w nim wyświetlić certyfikat i informacje na jego temat, m.in. o dacie ważności.

Zwracaj uwagę na https://
https:// to drugi podstawowy jawny znak zainstalowanego certyfikatu SSL. Adresy zwykłych stron rozpoczynają się od http://. Zabezpieczone witryny posiadają dodatkową literę "s", która jest skrótem od angielskiego słowa "secure" - chroniony.

Klikaj w pieczęć bezpieczeństwa
Pieczęć bezpieczeństwa to graficzny znak, który udowadnia działanie certyfikatu SSL. Pieczęć różni się w zależności od wystawcy certyfikatu, jednak każda ma taką samą funkcję - wyświetla dane o zainstalowanym certyfikacie SSL.

Szukaj zielonego paska adresu
Zielony pasek adresu to zabezpieczenie certyfikatem EV (Extended Validation) - zaawansowaną technologią ochrony stron internetowych. Proces otrzymania certyfikatu EV jest bardzo restrykcyjny, a jego zabezpieczenia należą do najnowocześniejszych.

To cztery podstawowe zasady, o których warto pamiętać podczas korzystania z Internetu. Wyłącznie od nas zależy sprawdzenie wiarygodności i zabezpieczeń serwisu, któremu zamierzamy podać swoje dane.

Wykorzystane dane pochodzą z badań firm: ARC Rynek i Opinia, Gemius i Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.