Więcej
Logo nadawcy w skrzynce e-mail. Poznaj BIMI i certyfikaty VMC

Logo nadawcy w skrzynce e-mail. Poznaj BIMI i certyfikaty VMC

13-08-2020 12:10:06
Na rynku już niebawem pojawi się nowy typ certyfikatu cyfrowego. Pierwszy na świecie certyfikat VMC, bo o nim mowa, wydany został przez DigiCert dla domeny CNN.com. To on właśnie weźmie udział w pilotażu standardu BIMI, jaki zapowiada Google i jego poczta Gmail.
 
Gmail przed BIMI:

 
Gmail z BIMI:

BIMI

Po kolei, czym jest BIMI?
 
Brand Indicators for Message Identification to nowy standard umożliwiający skrzynkom pocztowym wyświetlanie logotypu dla uwierzytelnionych wiadomości. Właściciele domen mogą określić logo, które będzie pojawiać się w skrzynce odbiorczej, obok wiadomości e-mail wysyłanych z ich domen.
 
BIMI będzie działać tylko wtedy, gdy zarówno e-mail, jak i logo zostaną odpowiednio zweryfikowane. Wiadomość e-mail musi zostać uwierzytelniona za pomocą standardu DMARC, a logo poprzez certyfikat VMC.

Rekord BIMI

  • Właściciel domeny za pośrednictwem DNS musi opublikować rekord BIMI dla swoich domen.
  • Rekord ten można wygenerować tutaj

VMC

Verified Mark Certificate (certyfikat zweryfikowanej marki) to nowy typ certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność logo powiązanego z domeną nadawcy wiadomości e-mail. Przewiduje się, że certyfikaty VMC staną się wymogiem dla działania BIMI.

Wymogi dotyczące logo

  • logotyp musi być zastrzeżony w urzędzie patentowym. Dla Polski jest to UPRP, dla Unii Europejskiej – EUIPO, a USPTO dla USA. W wypadku firm polskich wystarczyć ma rejestracja w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej.
  • logo zapisane musi być jako SVG Tiny 1.2

Domain-based Message Authentication

Ostatnim elementem układanki jest DMARC – mechanizm definiujący jak ma zachować się serwer pocztowy, który otrzyma wiadomość nieprzechodzącą weryfikacji za pomocą SPF i DKIM. Konfiguracja SPF, DKIM i DMARC odbywa się w panelu usługi hostingu.

Poczekamy…

Pilotaż Yahoo nie dobiegły końca, a Gmail jeszcze go nie zaczął. DigiCert podaje wiele informacji, ale certyfikaty VMC nie są jeszcze dostępne. Pozostaje nam czekać i liczyć, że już od 2021 roku będziemy w stanie wiązać nasze e-maile z firmowymi logotypami. 
 
AKTUALIZACJA: Certyfikat VMC możesz już zamówić na naszej partnerskiej stronie!
 
Źródła:
 
https://www.digicert.com/news/digicert-issues-certificate-to-cnn-for-bimi-email-standard/
https://bimigroup.org/all-about-bimi/
https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/gsuite-security-updates-for-gmail-meet-chat-and-admin
https://www.digicert.com/blog/digicert-issues-verified-mark-certificates-for-gmails-bimi-pilot/

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.