Więcej
Już jutro Microsoft odrzuci krótkie klucze szyfrowania

Już jutro Microsoft odrzuci krótkie klucze szyfrowania

08-10-2012 12:37:00

Krótkie klucze szyfrowania to wszystkie poniżej 1024-bitów. Brak tolerancji dla słabych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo ma na celu zwiększenie ochrony użytkowników, ale przede wszystkim wycofanie przestarzałych norm z obiegu i przejście na silniejszą długość szyfrowania.

O planowanych zmianach Microsoft informował z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Przy okazji przekonywał również do uaktualnienia wszystkich certyfikatów cyfrowych z kluczami poniżej 2048-bit. Od jutra, tj. 9 października 2012 r., „słabe” klucze szyfrowania SSL nie będą uznawane za bezpieczne i połączenie z nimi nie będzie możliwe.

Certyfikaty, o których mowa najczęściej korzystają z kluczy szyfrowania o długości np. 516-bitów, gdy dziś normą są klucze 2048-bit, a coraz częściej spotyka się zabezpieczenia na poziomie 4096-bit.

Klucze poniżej obowiązującej normy były projektowane wiele lat temu i nie przewidywały ochrony przed atakami, które obecnie są rozpowszechnione w Internecie. Brak przejścia na nowoczesne rozwiązania może od jutra powodować zakłócenie pracy przeglądarki (przerywanie połączenia ze słabo chronionymi witrynami) czy np. brak szyfrowania e-maili w programach pocztowych.

Wykluczenie słabych zabezpieczeń nie powinno być odczuwalne dla wielu Internautów, ponieważ wszystkie certyfikaty są wydawane przez Urzędy Certyfikujące na określony czas, po którym niezbędne jest odnawianie zabezpieczeń na powszechnie obowiązującym poziome.

Jutrzejsza aktualizacja jest kontynuacją długofalowego planu wycofania słabych kluczy z Internetu. W sierpniu br. Microsoft wykluczył z korzystania strony www, platformy, aplikacje i pliki, które używały kluczy poniżej 1024-bit wystawionych przed 1 stycznia 2010 r. Za rok planowane jest wycofanie kluczy 1024-bit.

Źródło: InfoSecurity Magazine

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.