Więcej
Jak wybrać odpowiedni certyfikat SSL

Jak wybrać odpowiedni certyfikat SSL

14-06-2019 12:23:12

Strony bez certyfikatu SSL są oznaczane przez przeglądarki internetowe jako “niezabezpieczone”. Pytanie nie brzmi więc “czy zainstalować certyfikat SSL”, ale “który certyfikat jest odpowiedni dla mojej strony?”. Wybór nie tak łatwy jak by się mogło wydawać. Możesz uniknąć wielu komplikacji i osiągnąć sukces online, jeśli Twój wybór będzie przemyślany.

Ile domen i sub-domen potrzebujesz zabezpieczyć?

Pojedyncze certyfikaty SSL zabezpieczają tylko jedną nazwę domenową lub adres URL. Kiedy chcesz chronić wiele domen i sub-domen możesz zamówić wiele certyfikatów. Możesz też wybrać rozwiązanie, które będzie dużo tańsze i jednocześnie ułatwi Ci zarządzanie certyfikatami (ich odnawianiem, ponownym wydawaniem). Idealnym rozwiązaniem jest certyfikat typu Wildcard i certyfikat dla wielu domen, czyli Multi-Domain, lub miks tych dwóch typów: certyfikat Multi-Domain Wildcard. Takie rozwiązanie to realne oszczędności i uproszczone zarządzanie. Wildcard chroni domenę i wszystkie jej subdomeny. Z kolei Multi-Domain chroni jednocześnie wiele domen. Wildcard Multi-Domain chroni zarówno wiele subdomen, jak i domen.

Jak ważna jest weryfikacja tożsamości?

Bez względu na to, jaki rodzaj strony posiadasz, zaufanie jest dziś najcenniejszą walutą online. Wszystkie certyfikaty SSL zawierają szyfrowanie chroniące przesyłane dane, w tym nazwy użytkowników, hasła i dane karty kredytowej. Jedynie musisz zdecydować, jaki poziom uwierzytelniania tożsamości wystarczy, aby Twoi goście czuli się komfortowo bez wątpliwości, że jesteś legalną organizacją, a nie jakąś witryną wyłudzającą informacje. Im wyższy poziom certyfikatu SSL, tym bardziej dogłębna walidacja, tym bardziej widoczne są wskaźniki zaufania wizualnego i większa pewność użytkowników.

Jakie są Twoje cele?

Jeśli Twoja reputacja online jest kluczowym czynnikiem sukcesu, a Twoim celem jest maksymalizacja konwersji, budowanie zaufania to konieczność. Badania pokazują, że 69% kupujących w Internecie szuka przede wszystkim witryn wyświetlających symbole zaufania. Certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji (EV) wyświetlają natychmiast rozpoznawalne wskaźniki wizualne, prze co wpływają na wzrost sprzedaży.

Na ile ryzyka możesz sobie pozwolić?

Certyfikaty SSL zwykle są objęte gwarancją, więc w przypadku włamania lub naruszenia danych, w wyniku luki w certyfikacie, jesteś objęty ubezpieczeniem. Poziomy gwarancji są różne. Niektóre certyfikaty niższej klasy - takie jak DV i kilka OV - pokrywają szkody o wartości nawet 10 000 USD, podczas gdy niektóre certyfikaty wyższej klasy (EV) oferują gwarancje do 1 750 000 USD.

Ogólne zasady

Jeśli prowadzisz bloga lub osobistą witrynę e-commerce, prawdopodobnie wystarczający jest certyfikat SSL DomainValidation (DV). Jest on szybko wystawiany na podstawie weryfikacji własności domeny, bez dodatków i zapewnia podstawowe szyfrowanie. Jeśli uwierzytelnienie Twojej organizacji jest uzasadnione, ale EV znajduje się poza Twoimi możliwościami finansowymi, dobrym rozwiązaniem jest certyfikat OV (Organization Validation). Zapewnia on więcej uwierzytelniania niż DV i zawiera klikalną dynamiczną pieczęć witryny, dzięki czemu odwiedzający mogą czuć się bardziej pewni, co do prawdziwości witryny. W przypadku witryn e-commerce OV powinno być absolutnym minimum. Jeśli z kolei jesteś marką ogólnopolską lub globalną, chcesz zmaksymalizować zaufanie i konwersje, oraz jasno pokazać klientom, że ich bezpieczeństwo jest jednym z Twoich najważniejszych priorytetów, najlepszym wyborem jest certyfikat SSL o rozszerzonej walidacji (EV). Proces uwierzytelniania jest tutaj najobszerniejszy, przez co wydanie certyfikatu trwa trochę dłużej. Ale warto poczekać. Jedno z badań Tech-Ed wykazało, że EV zwiększa konwersję, gdyż ludzie wolą robić interesy z firmą, która używa certyfikatu EV.

Nadal nie jesteś pewien? Jesteśmy tutaj, aby pomóc.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.