Więcej
Jak wybrać odpowiedni certyfikat SSL

Jak wybrać odpowiedni certyfikat SSL

14-06-2019 12:23:12

Strony bez certyfikatu SSL są oznaczane przez przeglądarki internetowe jako “niezabezpieczone”. Pytanie nie brzmi więc “czy zainstalować certyfikat SSL”, ale “który certyfikat jest odpowiedni dla mojej strony?”. Wybór nie tak łatwy jak by się mogło wydawać. Możesz uniknąć wielu komplikacji i osiągnąć sukces online, jeśli Twój wybór będzie przemyślany.

Ile domen i sub-domen potrzebujesz zabezpieczyć?

Pojedyncze certyfikaty SSL zabezpieczają tylko jedną nazwę domenową lub adres URL. Kiedy chcesz chronić wiele domen i sub-domen możesz zamówić wiele certyfikatów. Możesz też wybrać rozwiązanie, które będzie dużo tańsze i jednocześnie ułatwi Ci zarządzanie certyfikatami (ich odnawianiem, ponownym wydawaniem). Idealnym rozwiązaniem jest certyfikat typu Wildcard i certyfikat dla wielu domen, czyli Multi-Domain, lub miks tych dwóch typów: certyfikat Multi-Domain Wildcard. Takie rozwiązanie to realne oszczędności i uproszczone zarządzanie. Wildcard chroni domenę i wszystkie jej subdomeny. Z kolei Multi-Domain chroni jednocześnie wiele domen. Wildcard Multi-Domain chroni zarówno wiele subdomen, jak i domen.

Jak ważna jest weryfikacja tożsamości?

Bez względu na to, jaki rodzaj strony posiadasz, zaufanie jest dziś najcenniejszą walutą online. Wszystkie certyfikaty SSL zawierają szyfrowanie chroniące przesyłane dane, w tym nazwy użytkowników, hasła i dane karty kredytowej. Jedynie musisz zdecydować, jaki poziom uwierzytelniania tożsamości wystarczy, aby Twoi goście czuli się komfortowo bez wątpliwości, że jesteś legalną organizacją, a nie jakąś witryną wyłudzającą informacje. Im wyższy poziom certyfikatu SSL, tym bardziej dogłębna walidacja, tym bardziej widoczne są wskaźniki zaufania wizualnego i większa pewność użytkowników.

Jakie są Twoje cele?

Jeśli Twoja reputacja online jest kluczowym czynnikiem sukcesu, a Twoim celem jest maksymalizacja konwersji, budowanie zaufania to konieczność. Badania pokazują, że 69% kupujących w Internecie szuka przede wszystkim witryn wyświetlających symbole zaufania. Certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji (EV) wyświetlają natychmiast rozpoznawalne wskaźniki wizualne, prze co wpływają na wzrost sprzedaży.

Na ile ryzyka możesz sobie pozwolić?

Certyfikaty SSL zwykle są objęte gwarancją, więc w przypadku włamania lub naruszenia danych, w wyniku luki w certyfikacie, jesteś objęty ubezpieczeniem. Poziomy gwarancji są różne. Niektóre certyfikaty niższej klasy - takie jak DV i kilka OV - pokrywają szkody o wartości nawet 10 000 USD, podczas gdy niektóre certyfikaty wyższej klasy (EV) oferują gwarancje do 1 750 000 USD.

Ogólne zasady

Jeśli prowadzisz bloga lub osobistą witrynę e-commerce, prawdopodobnie wystarczający jest certyfikat SSL DomainValidation (DV). Jest on szybko wystawiany na podstawie weryfikacji własności domeny, bez dodatków i zapewnia podstawowe szyfrowanie. Jeśli uwierzytelnienie Twojej organizacji jest uzasadnione, ale EV znajduje się poza Twoimi możliwościami finansowymi, dobrym rozwiązaniem jest certyfikat OV (Organization Validation). Zapewnia on więcej uwierzytelniania niż DV i zawiera klikalną dynamiczną pieczęć witryny, dzięki czemu odwiedzający mogą czuć się bardziej pewni, co do prawdziwości witryny. W przypadku witryn e-commerce OV powinno być absolutnym minimum. Jeśli z kolei jesteś marką ogólnopolską lub globalną, chcesz zmaksymalizować zaufanie i konwersje, oraz jasno pokazać klientom, że ich bezpieczeństwo jest jednym z Twoich najważniejszych priorytetów, najlepszym wyborem jest certyfikat SSL o rozszerzonej walidacji (EV). Proces uwierzytelniania jest tutaj najobszerniejszy, przez co wydanie certyfikatu trwa trochę dłużej. Ale warto poczekać. Jedno z badań Tech-Ed wykazało, że EV zwiększa konwersję, gdyż ludzie wolą robić interesy z firmą, która używa certyfikatu EV.

Nadal nie jesteś pewien? Jesteśmy tutaj, aby pomóc.

Najnowsze wpisy

Protokół SSL a TLS
05-08-2019 11:06:15

Często można się spotkać z pojęciem TLS czy certyfikatu TLS w zestawieniu z certyfikatem SSL. Jakie są różnice między nimi i czy można te nazwy stosować zastępczo?

Protokół SSL a TLS
Jaki certyfikat SSL dla Google Merchant Center?
02-08-2019 10:23:22

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zaistnieć w wyszukiwarce Google z reklamą produktową, zwaną też rekamą z listą produktów (Product listing ads, PLA), musisz zacząć od konta w Google Merchant Center. W tej sytuacji Google wie z całą pewnością, że na Twojej stronie będzie dochodziło do przekazywania wrażliwych danych jak loginy czy dane płatności. Nie ma wątpliwości co do tego, że certyfikat SSL jest wymagany - ale jaki?

Jaki certyfikat SSL dla Google Merchant Center?
Co to jest phishing, jego rodzaje i jak się przed nim chronić
11-07-2019 14:06:18

Oszustwo phishingowe to rodzaj cyber-ataku z użyciem masowych wysyłek emaili. Za ich pomocą cyberprzestępcy próbują skłonić niczego nie podejrzewające osoby do udostępnienia im swoich poufnych danych, takich jak dane karty kredytowej, PIN, dane dostępowe do konta bankowego, a nawet do dokonania przelewów na fałszywe konta.

Co to jest phishing, jego rodzaje i jak się przed nim chronić
więcej wpisów