Więcej
Jak włączyć szyfrowanie SSL i czym ono jest?

Jak włączyć szyfrowanie SSL i czym ono jest?

04-01-2019 15:05:41

25 stycznia obchodzimy Dzień Kryptologii. Z tej okazji chcemy przybliżyć Wam czym jest szyfrowanie SSL i jak je włączyć.

Co to jest szyfrowanie SSL

Szyfrowanie SSL (Secure Socket Layer Encryption) to proces, którym podlegaj dane w protokole SSL w celu ich ochrony podczas przesyłania i transmisji. Odbywa się to poprzez utworzenie kanału w unikatowy sposób zaszyfrowanego, tak aby klient i serwer mieli prywatny kanał łącza komunikacyjnego, niejako ponad publicznym internetem. W ten sposób szyfrowanie chroni dane podczas transmisji.

Szyfrowanie SSL a certyfikaty SSL

Szyfrowanie SSL działa dzięki wykorzystaniu certyfikatów SSL, które zawierają parę kluczy i zweryfikowane dane identyfikacyjne użytkownika. Gdy klient sieci łączy się z bezpiecznym serwerem po protokołach SSL, serwer współużytkuje klucz publiczny i unikalny klucz sesji z klientem w celu ustanowienia szyfrowania SSL. Klient musi następnie potwierdzić, że rozpoznaje i "ufa" serwerowi, który wystawił certyfikat. Nazywa się to "uzgadnianiem SSL" (SSL handshake) i jest sygnałem rozpoczęcia bezpiecznej sesji, która chroni prywatność i integralność wiadomości, a także bezpieczeństwo serwera.

Szyfrowanie 128-bit

128-bitowe szyfrowanie - zapewniane obecnie przez większość certyfikatów SSL - ma 288 razy więcej kombinacji niż popularne niegdyś 40-bitowe. Aby złamać takie szyfrowanie wprawny haker będzie potrzebował około miliarda lat.

 

Jak włączyć szyfrowanie SSL

W każdym wypadku przygoda z szyfrowaniem SSL zaczyna się od wyboru odpowiedniego certyfikatu SSL. W naszej Pomocy możesz znaleźć serię instrukcji na temat włączania szyfrowania SSL na najpopularniejszych systemach ecommerce. Zobacz:

Jak włączyć szyfrowanie SSL na WordPress

Jeśli już zamówiłeś certyfikat SSL, zainstalowałeś go na serwerze bądź wykonała tą czynność za Ciebie obsługa Twojego dostawcy hostingu, czas na przejście z HTTP na HTTPS. Nie obejdzie się bez ingerencji w kod strony jednak dzięki tej instrukcji nawet osoba bez doświadczenia programistycznego, która ma stronę na WordPress szybko uruchomi https. Czytaj dalej...

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.