Więcej
III edycja konkursu Bezpieczny eSklep

III edycja konkursu Bezpieczny eSklep

28-01-2013 17:04:00

 

Ruszyła III edycja konkursu Bezpieczny eSklep. Celem konkursu jest promowanie dobrych praktyk w e-handlu: wiarygodności, jakości i rzetelności. Udział w konkursie jest dobrą okazją do promocji swojego sklepu internetowego. Stanowi również potwierdzenie wysokiego poziomu świadczonych usług.
 
Konkurs prowadzony jest pod patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Gospodarki i Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) organizowana przez Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM). Partnerem Merytorycznym będzie serwis CertyfikatySSL.pl, który zadba o sprawdzenie poziomu ochrony danych udostępnianych przez klientów sklepom internetowym. Serwis jest autorem cyklicznego raportu „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych”. Tegoroczną edycję raportu, jak i poprzednie, można pobrać tutaj: https://certyfikatyssl.pl/raport.html
 
"Jak wynika z naszego raportu, e-handel w Polsce jest coraz bardziej bezpieczny. Jednak daleko mu jeszcze do satysfakcjonującego poziomu. Działania, takie jak konkurs Bezpieczny eSklep, pozwalają znacząco zwiększyć świadomość zarówno właścicieli e-sklepów, jak i użytkowników odnośnie zagrożeń i zabezpieczeń, na które powinni zwracać uwagę." - mówi Marcin Majerek z serwisu Certyfikatyssl.pl
 
W ramach tegorocznych działań ILiM zaplanował przeprowadzenie Konkursu Bezpieczny eSklep 2013 jak również akcję edukacyjną Kupuj Bezpiecznie w Internecie. W konkursie zostaną wyróżnione sklepy znające i szanujące prawa konsumentów w swojej codziennej działalności. Akcja edukacyjna prowadzona jest w celu zwiększenia wiedzy oraz poczucia bezpieczeństwa konsumentów w zakupach na odległość.
 
Wszystkich konsumentów, którzy robią zakupy w sklepach internetowych oraz tych, którzy jeszcze się na nie nie zdecydowali, zapraszamy do lektury Poradnika znajdującego się na stronie https://bezpiecznyesklep.pl. W Poradniku będą publikowane informacje z zakresu ochrony danych osobowych, praw konsumentów w zakupach krajowych oraz transgranicznych, płatności internetowych, wiarygodności sklepów internetowych budowanych choćby poprzez opinie i certyfikaty. Zachęcamy do lektury pierwszego cyklu informacji zawiązanych z ochroną danych osobowych, w związku z przypadającym na 28 stycznia Europejskim Dniem Ochrony Danych Osobowych. 
 
Zgłoszeń do konkursu można dokonywać do 17 lutego 2013 r. na stronie: https://bezpiecznyesklep.pl. Wyniki ogłoszone zostaną 25 kwietnia podczas Targów eHandlu, które odbędą się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. 
 
Źródło: CertyfikatySSL.pl

Najnowsze wpisy

Chrome zablokuje pobieranie załączników HTTP ze stron HTTPS
18-02-2020 15:28:21

Google będzie chronić użytkowników Chrome przed pobieraniem niebezpiecznych plików, stopniowo blokując ściąganie ze stron zabezpieczonych certyfikatem SSL załączników korzystających z HTTP.

Chrome zablokuje pobieranie załączników HTTP ze stron HTTPS
S/MIME - jak uruchomić certyfikat do szyfrowania wiadomości e-mail
10-02-2020 15:46:36

W czasach wszechobecnej inwigilacji oraz zagrożeń, jakie wiążą się z korzystaniem z Internetu, naturalną wydaje się potrzeba zabezpieczenia korespondencji prowadzonej z użyciem poczty elektronicznej. Do tego celu powszechnie stosowane są certyfikaty S/MIME, a jednym z najpopularniejszych jest certyfikat SSL Sectigo Secure E-mail. Rozwiązanie to pozwala zabezpieczyć konkretne adresy e-mail, dzięki czemu wiadomości są w pełni zaszyfrowane, a firma może ustrzec się przed wyciekiem ważnych danych czy phishingiem. S/MIME to rozwiązanie dedykowane zarówno dla podmiotów gospodarczych, jak i osób, które cenią sobie prywatność.

S/MIME - jak uruchomić certyfikat do szyfrowania wiadomości e-mail
Firefox zablokuje Web Push
22-01-2020 15:49:49

Jeszcze w tym miesiącu Firefox zablokuje wyskakujące okienka Web Push. Poza marketerami mało kto będzie za nimi tęsknił, bo jak pokazują badania FF aż 97% użytkowników zamyka je lub w ogóle blokuje stronę przed ich ponownym wyświetleniem.

Firefox zablokuje Web Push
więcej wpisów