Więcej
Google AdWords wymaga certyfikatu SSL?

Google AdWords wymaga certyfikatu SSL?

03-07-2017 11:56:53

Jeśli prowadzisz biznes w internecie z pewnością korzystasz z Google AdWords. Być może jest to jedno z głównych źródeł ruchu na Twojej stronie, dlatego ostatni komunikat jaki chciałbyś zobaczyć to "Twoje konto zostało zawieszone...". A jednak, możesz się go spodziewać jeśli Twoja strona nie została zabezpieczona certyfikatem SSL.

Dla jakich stron SSL jest niezbędny

Google AdWords wymaga certyfikatu SSL dla stron, na których zbierane są wszelkie numery, w tym kart kredytowych, rachunków bankowych, przelewów, dowodów, ubezpieczenia zdrowotnego, etc. Jeśli więc Twoja witryna zawiera stronę, gdzie takie dane są zbierane, np. stronę logowania czy rejestracji (tzw. checkout pages), powinieneś posiadać wdrożony protokół SSL.

Od kiedy obowiązuje taka polityka?

Google dba o bezpieczeństwo w Internecie na serio i jest w tym konsekwentny. Widzimy jak wdrażane są kolejne etapy poszczególnych rozwiązań. Wszyscy dobrze wiemy o zasadach jakie panują w Chrome od stycznia 2017.

Obowiązek posiadania SSL dla firm korzystających z AdWords nie jest nowością, a mimo to jest on słabo rozpoznany. Polityka ta została ogłoszona na blogu AdWords już w maju 2011 roku.

Czy SSL jest niezbędny dla wszystkich typów reklamy AdWords?

Skoro zasada stosowania SSL dla stron posiadających checkout pages obowiązuje od 2011 roku to jak to możliwe, że nie jest ona powszechnie znana? Innymi słowy, jak to możliwe, że wielu reklamodawców nie stosuje certyfikatu, a mimo to prowadzi kampanie?

Podstawy Zasad AdWords w części "Zarządzanie kontem i jego bezpieczeństwo" mówią jasno:

Zgodnie z zasadami AdWords strony internetowe, z których przesyłane są określone informacje osobowe i finansowe, muszą korzystać z połączeń SSL. support.google.com

Nie pojawia się rozróżnienie na formę reklamy AdWords, co oznacza, że dotyczy to wszystkich rodzajów.

W praktyce jednak...

Zasada dotycząca wymogu posiadania certyfikatu SSL nie jest jednak egzekwowana. Z jednym wyjątkiem - reklamy z listą produktów, znane jako PLA (Product Listing Ads) czy Google Shopping. Tutaj system jest restrykcyjny i automatycznie zawiesza konto za "Nieodpowiedzialne zbieranie i wykorzystywanie danych". Jest tak prawdopodobnie dlatego, że PLA zawsze reklamują witryny ecommerce, te z kolei zawsze posiadają strony logowania, itp., co daje pewność, że certyfikat SSL powinien być wdrożony.

Co zrobi Google?

Jak wspomnieliśmy Google jest konsekwentny we wdrażaniu zasad bezpieczeństwa. Nawet jeśli w tej chwili kontroluje SSL tylko dla reklam z listą produktów to nie oznacza to, że nie zacznie weryfikować stron przy innych typach kampanii. Ba, możemy być pewni, że ostatecznie zacznie to robić. Być może działania związane z Chrome są preludium do tego, formą przygotowania reklamodawców do implementacji protokołu.

Jaki certyfikat jest wystarczający?

Wybór certyfikatów jest bardzo szeroki, a ceny wahają się od kilkudziesięciu złotych do kilkunastu tysięcy. Jeśli jednak chcesz po prostu przejść weryfikację Google AdWords (i Chrome) wystarczy Ci najprostszy certyfikat SSL walidacji DV (Domain Validation). Jeśli Twoja witryna znajduje się na domenie i sub-domenach, i wszędzie zbierasz dane wrażliwe, możesz zaoszczędzić wybierając certyfikat typu Wildcard. Jeśli z kolei posiadasz wiele domen skorzystaj z typu Multidomain. W każdym wypadku wystarczająca jest walidacja DV.

Najnowsze wpisy

Jak wybrać odpowiedni certyfikat SSL
14-06-2019 12:23:12

Strony bez certyfikatu SSL są oznaczane przez przeglądarki internetowe jako “niezabezpieczone”. Pytanie nie brzmi więc “czy zainstalować certyfikat SSL”, ale “który certyfikat jest odpowiedni dla mojej strony?”. Wybór nie tak łatwy jak by się mogło wydawać. Możesz uniknąć wielu komplikacji i osiągnąć sukces online, jeśli Twój wybór będzie przemyślany.

Jak wybrać odpowiedni certyfikat SSL
Fakty o darmowych certyfikatach SSL
30-04-2019 11:48:35

Budując zaufanie do firmy lub organizacji, należy pamiętać o konieczności zapewnienia bezpieczeństwa on-line swoim potencjalnym klientom. Jednym z narzędzi służących do zabezpieczenia danych, a tym samym budowania pozytywnego wizerunku organizacji, są certyfikaty SSL. Co do tego nie ma wątpliwości. Od pewnego czasu dostępne są także darmowe certyfikaty SSL, które w zamyśle miały na celu przybliżyć użytkownikom wiedzę na temat szyfrowania danych w sieci. W efekcie niestety niektóre certyfikaty SSL ułatwiły cyber-przestępcom kradzież informacji poprzez phishing, gdyż wydawane były bez weryfikacji kto jest abonentem domeny, nie wspominając już o weryfikacji podmiotu, dla którego certyfikat miał być wystawiony.

Fakty o darmowych certyfikatach SSL
Już 58% stron stosuje certyfikat SSL
02-04-2019 08:41:30

Liczba stron zabezpieczonych certyfikatem SSL rośnie z roku na rok. Czy na pewno? A jeśli tak to jak szybko? I czy faktycznie ruch po HTTP przejdzie niebawem do historii? Z pomocą przychodzi najnowsza analiza “Alexa Top 1 Million sites” z lutego 2019 przetworzona przez Scotta Helme - badacza bezpieczeństwa w internecie.

Już 58% stron stosuje certyfikat SSL
więcej wpisów