Więcej
Google AdWords wymaga certyfikatu SSL?

Google AdWords wymaga certyfikatu SSL?

03-07-2017 11:56:53

Jeśli prowadzisz biznes w internecie z pewnością korzystasz z Google AdWords. Być może jest to jedno z głównych źródeł ruchu na Twojej stronie, dlatego ostatni komunikat jaki chciałbyś zobaczyć to "Twoje konto zostało zawieszone...". A jednak, możesz się go spodziewać jeśli Twoja strona nie została zabezpieczona certyfikatem SSL.

Dla jakich stron SSL jest niezbędny

Google AdWords wymaga certyfikatu SSL dla stron, na których zbierane są wszelkie numery, w tym kart kredytowych, rachunków bankowych, przelewów, dowodów, ubezpieczenia zdrowotnego, etc. Jeśli więc Twoja witryna zawiera stronę, gdzie takie dane są zbierane, np. stronę logowania czy rejestracji (tzw. checkout pages), powinieneś posiadać wdrożony protokół SSL.

Od kiedy obowiązuje taka polityka?

Google dba o bezpieczeństwo w Internecie na serio i jest w tym konsekwentny. Widzimy jak wdrażane są kolejne etapy poszczególnych rozwiązań. Wszyscy dobrze wiemy o zasadach jakie panują w Chrome od stycznia 2017.

Obowiązek posiadania SSL dla firm korzystających z AdWords nie jest nowością, a mimo to jest on słabo rozpoznany. Polityka ta została ogłoszona na blogu AdWords już w maju 2011 roku.

Czy SSL jest niezbędny dla wszystkich typów reklamy AdWords?

Skoro zasada stosowania SSL dla stron posiadających checkout pages obowiązuje od 2011 roku to jak to możliwe, że nie jest ona powszechnie znana? Innymi słowy, jak to możliwe, że wielu reklamodawców nie stosuje certyfikatu, a mimo to prowadzi kampanie?

Podstawy Zasad AdWords w części "Zarządzanie kontem i jego bezpieczeństwo" mówią jasno:

Zgodnie z zasadami AdWords strony internetowe, z których przesyłane są określone informacje osobowe i finansowe, muszą korzystać z połączeń SSL. support.google.com

Nie pojawia się rozróżnienie na formę reklamy AdWords, co oznacza, że dotyczy to wszystkich rodzajów.

W praktyce jednak...

Zasada dotycząca wymogu posiadania certyfikatu SSL nie jest jednak egzekwowana. Z jednym wyjątkiem - reklamy z listą produktów, znane jako PLA (Product Listing Ads) czy Google Shopping. Tutaj system jest restrykcyjny i automatycznie zawiesza konto za "Nieodpowiedzialne zbieranie i wykorzystywanie danych". Jest tak prawdopodobnie dlatego, że PLA zawsze reklamują witryny ecommerce, te z kolei zawsze posiadają strony logowania, itp., co daje pewność, że certyfikat SSL powinien być wdrożony.

Co zrobi Google?

Jak wspomnieliśmy Google jest konsekwentny we wdrażaniu zasad bezpieczeństwa. Nawet jeśli w tej chwili kontroluje SSL tylko dla reklam z listą produktów to nie oznacza to, że nie zacznie weryfikować stron przy innych typach kampanii. Ba, możemy być pewni, że ostatecznie zacznie to robić. Być może działania związane z Chrome są preludium do tego, formą przygotowania reklamodawców do implementacji protokołu.

Jaki certyfikat jest wystarczający?

Wybór certyfikatów jest bardzo szeroki, a ceny wahają się od kilkudziesięciu złotych do kilkunastu tysięcy. Jeśli jednak chcesz po prostu przejść weryfikację Google AdWords (i Chrome) wystarczy Ci najprostszy certyfikat SSL walidacji DV (Domain Validation). Jeśli Twoja witryna znajduje się na domenie i sub-domenach, i wszędzie zbierasz dane wrażliwe, możesz zaoszczędzić wybierając certyfikat typu Wildcard. Jeśli z kolei posiadasz wiele domen skorzystaj z typu Multidomain. W każdym wypadku wystarczająca jest walidacja DV.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.