Więcej
Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa 2018

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa 2018

27-09-2018 10:46:21

Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji (ENISA) będąca centrum wiedzy na temat bezpieczeństwa cybernetycznego w Europie, organizuje jak co roku w październiku Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month). Kampania rusza już za kilka dni. Jaki jest jej cel i jak możesz wziąć w niej udział?

Jakie są cele Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa?

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa organizowany z inicjatywy Komisji Europejskiej ma na celu:

  • generowanie świadomości na temat bezpieczeństwa cybernetycznego, która jest jednym z priorytetów określonych w unijnej strategii bezpieczeństwa cybernetycznego;
  • promowanie bezpieczniejszego korzystania z Internetu przez użytkowników;
  • angażować zainteresowane strony;
  • zwiększyć zainteresowanie mediów krajowych poprzez europejski i globalny wymiar projektu;
  • zwiększanie uwagi i zainteresowania w odniesieniu do bezpieczeństwa informacji poprzez koordynację polityczną i medialną.

Zabezpiecz swoją stronę www certyfikatem SSL do 80% taniej z okazji CyberSecMonth

Zorganizuj wydarzenie!

Chcesz się zaangażować? Weź udział w Europejskim Miesiącu Cyberbezpieczeństwa organizując wydarzenie! Może to zrobić każdy zainteresowany. Wystarczy wybrać grupę docelową i dodać swoje wydarzenie do mapy działań. Zgłoszenia możesz dokonać w języku polskim na stronie bezpiecznymiesiac.pl

Weź udział w wydarzeniach!

Polska bardzo aktywnie włączyła się w organizację eventów. W tej chwili zarejestrowano już 17 wydarzeń w Warszawie, 2 w Krakowie i 1 w Kielcach. W Polsce kampanię podzielono na tygodniowe cykle, podczas których poruszane będą takie tematy jak:

  1. Cyberhigiena, a więc najprostsze działania, które powodują wzrost cyberbezpieczeństwa każdego z nas
  2. Edukacja z zakresu cyberbezpieczeństwa, czyli jak uczyć świadomego korzystania z internetu? Jak kształcić specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa i nowoczesnych technologii?
  3. Scam, czyli jak nie paść ofiarą oszustów w sieci (organizowane przez Europol EC3)
  4. Nowoczesne technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI), czy Internet Rzeczy (IoT) oraz związane z nimi wyzwania, a także problematyka tzw. fake news

Dokładny plan wydarzeń znajdziesz na bezpiecznymiesiac.pl

Europejskiemu Miesiącowi Cyberbezpieczeństa towarzyszą kampanie w USA - National Cyber Security Awareness Month i National Cybersecurity Awareness Campaign - Stop.Think. Connect. - oraz organizowana w Australii National Cyber Security Awareness Week.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.