Więcej
Chrome zablokuje niezabezpieczone zasoby Twojej strony

Chrome zablokuje niezabezpieczone zasoby Twojej strony

04-10-2019 12:47:54

Google Chrome - najpopularniezjesza przeglądarka internetowa na świecie - zaczyna weryfikować czy strony internetowe zabezpieczone certyfikatem SSL ładują zasoby zawsze z użyciem HTTPS. Tam, gdzie dojdzie do niezgodności (tzw. mixed content) zawartość będzie blokowana.

Przez ostatnie lata Google dokładał starania, aby wszystkie strony internetowe korzystały z certyfikatów SSL. Teraz, kiedy 90% czasu spędzanego na przeglądarce Chrome to czas na HTTPS*, Google uznał, że czas na poprawę jakości wdrożeń certyfikatów. Mixed content - czyli sytuacja, gdy strona działa na HTTPS, ale niektóre z jej treści, np. pojedyncze zdjęcie - dostępne są na HTTP - jest na tyle częstym problemem, że Chrome wziął go na celownik. Ostatecznie zasoby takie będą blokowane.

Dobra wiadomość jest taka, że jeśli zasoby Twojej strony dostępne są zarówno p HTTP jak i HTTPS, Chrome automatycznie zaktualizuje je do HTTPS.

 

prezentacja mixed content w Chrome 77 - page info

Przykład jak wygląda informacja o mixed content przed wprowadzeniem zapowiadanych zmian - w Chrome 77. Jak widać strona jest zabezpieczona (Certyfikat: Ważny), ale znajduje się na niej formularz przesyłający dane po HTTP.

 

Planowane zmiany w kolejnych wersjach Chrome

  • Chrome 79 (grudzień 2019)
    w Ustawieniach witryn da możliwość odblokowania mieszanych treści dla wybranych stron;
  • Chrome 80 (styczeń 2020)
    mieszane treści auto i video zostaną automatycznie zaktualizowane do HTTPS, a jeśli nie będzie to możliwe zostaną zablokowane. Z kolei mieszane obrazy będą nadal ładowane, ale powodując pojawienie się informacji "Niezabezpieczone".
  • Chrome 81 (luty 2020)
    mieszane obrazy będą automatycznie zaktualizowane do HTTPS, a jeśli nie będzie to możliwe zostaną zablokowane.

WordPress vs mixed content

Jeśli chcesz się przekonać czy Twoja strona zawiera mixed content możesz użyć jednego z wielu narzędzi online, np. tego
Jeśli Twoja strona jest zbudowana na WordPress, korzysta już z certyfikatu SSL i dochodzi na niej do mieszania treści, możesz skorzystać z tej wtyczki

 

Dlaczego mixed content to problem?

Wywoływanie zasobów przy użyciu protokołu HTTP osłabia bezpieczeństwo całej witryny, ponieważ żądanie takie podatne jest na ataki typu man-in-the-middle, w których to atakujący podsłuchuje połączenie sieciowe i wyświetla lub modyfikuje komunikację między dwiema stronami. Korzystając z zasobów dostępnych na HTTP, przestępca może przejąć pełną kontrolę nad całą stroną, a nie tylko zaatakowanym zasobem**. Przykładowo przestępca może sfałszować obraz, aby wprowadzić śledzący plik cookie. 

 

Źródło:

https://security.googleblog.com/2019/10/no-more-mixed-messages-about-https_3.html
** https://developers.google.com/web/fundamentals/security/prevent-mixed-content/what-is-mixed-content

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.