Więcej
Certyfikaty SSL tylko na rok

Certyfikaty SSL tylko na rok

08-07-2020 15:37:18

Korzystasz z Safari? Z dniem 1 września br. Apple nie będzie uznawał certyfikatów SSL z okresem ważności powyżej 398 dni. Jak czytamy w oficjalnym stanowisku Apple – skrócenie okresu ważności spowodowane jest troską o bezpieczeństwo użytkowników.

Co się stanie po 1 września?

Podczas spotkania przedstawicieli CA, w lutym tego roku, Apple ogłosił, że z dniem 1 września przestanie uznawać certyfikaty SSL wydane na okres dłuższy, niż 398 dni. Oznacza to, że jedna z najpopularniejszych przeglądarek nie będzie już uwzględniać certyfikatów SSL z okresem ważności 2 lata. Warto jednak podkreślić, że zmiana ta wchodzi w życie 1 września i ma zastosowanie dla SSL wydanych od tego dnia. To oznacza, że certyfikaty zarejestrowane przed tym terminem zachowują swoją pełną ważność. Wyjątek stanowi ponowne wydanie (reissue) bądź wydanie jego duplikatu. W takiej sytuacji okres ważności takiego certyfikatu zostanie skrócony do 398 dni.
Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych? Jeżeli zarejestrujesz certyfikat SSL na 2 lata i zrobisz to najpóźniej 31 sierpnia 2020 roku – okres 2 lat ważności zostanie zachowany. W przypadku rejestracji certyfikatu 1 września i dalej – wg obecnych standardów - Twoja strona nie będzie w pełni dostępna. Jak tłumaczy Apple:
Po tej dacie połączenia z serwerami TLS naruszające ten wymóg zakończą się niepowodzeniem. Może to spowodować awarie sieci i aplikacji oraz uniemożliwić ładowanie stron internetowych.”[1]

Dlaczego nie 2 lata?

Temat związany ze skróceniem okresu ważności był podnoszony wiele razy. Ostatnie lata obrazują jak okres ważności certyfikatów był sukcesywnie redukowany. Jeszcze kilka lat temu ważność SSL obejmowała okres 10 lat, by kolejno skracać je przez 8, 5, 3 – aż po 2 lata. Redukcję okresu SSL uzasadnia się bezpieczeństwem użytkowników. Certyfikaty o dłuższym okresie walidacji budzą wątpliwość co do aktualności danych podmiotu. Dodatkowo zmiany w algorytmach szyfrowania, np.: przejście z SHA-1 do SHA-2, czy zmiana długości klucza szyfrowania - poddają w wątpliwość bezpieczeństwo.

Co muszę zrobić?

Jeśli posiadasz certyfikat SSL z 2-letnim okresem ważności, który został wydany przed 1 września 2020 będzie on działał na Safari i Chrome do końca swojego terminu, jeżeli jednak 1 września ponownie wydasz go (reissue) lub wydasz jego duplikat - okres ważności takiego certyfikatu zostanie skrócony do 398 dni. Już dziś przygotuj się na zmiany. Zachęcamy do rejestracji SSL na maksymalny okres 2 lat. Pamiętaj, że masz taką możliwość tylko do końca sierpnia 2020 r.
 

Źródło:
[1] https://support.apple.com/en-us/HT211025

 

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.