Więcej
Brak zabezpieczeń jest drogim ryzykiem

Brak zabezpieczeń jest drogim ryzykiem

18-04-2012 13:15:00

Specjaliści z WhiteHat Security alarmują o wzmożonej aktywności hakerów i coraz większej ilości zaatakowanych stron internetowych. Okazuje się, że przestępcy są coraz skuteczniejsi, a właściciele serwisów nie wprowadzają zabezpieczeń.

Działalność WhiteHat Security polega m.in. na testowym atakowaniu serwisów dużych korporacji. Wykorzystywane są przy tym wszystkie narzędzia prawdziwych przestępców internetowych. Na podstawie codziennych prób hakerskich powstają dane na temat e-zabezpieczeń używanych przez największe firmy. To najczęstszy cel wybierany przez hakerów. Jednak łatwiejsze są włamania na mniejsze i mniej znane serwisy. Wystarczy kilka, aby profity z włamań były porównywalne.

Przestępcy internetowi zdają sobie sprawę, że ze swojej działalności mogą dobrze zarobić, dlatego nieustannie się szkolą. Na ich korzyść działają również wyniki prewencyjnych ataków WhiteHat. Wynika z nich, że firmy oszczędzają na ochronie, odkładają inwestycje w bezpieczeństwo na dalszy plan i mylnie uważają, że nie są atrakcyjne dla przestępców.

Tymczasem niezależne raporty informują, że ofiarą może zostać każdy. Media zwykle donoszą o spektakularnych atakach, gdy na co dzień w ich cieniu hakowani są mniejsi gracze. Ich pierwszym krokiem utrudnienia dostępu do posiadanych aktywów jest szyfrowana transmisja danych (do serwerów ftp, katalogów z dokumentami, dostępu do poczty, materiałów prywatnych, loginów itp.). O tym, jak ważne są te zabezpieczenia, najlepiej wiedzą firmy, które padły ofiarą ataku. W przypadku działalności, która opierała się na zaufaniu, pewności i rzetelności (jak instytucje zdrowia, finansowe, w tym również wszystkie serwisy z transakcjami on-line) atak i skradzione dane oznaczały zupełne bankructwo.

Więcej nt. luk w bezpieczeństwie można przeczytać na TechWorld.com i WhiteHatSec.com

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.