Więcej

Bezpieczeństwo e-płatności wg norm Visa Europe

16-05-2011 11:54:00

Visa Europe opublikowała listę norm niezbędnych do zachowania bezpieczeństwa płatności mobilnych. Normy skierowane są do e-klientów, jak także do właścicieli serwisów internetowych oraz dostawców sprzętu i oprogramowania.

 

Jednym z punktów opublikowanych przez organizację jest zwrócenie uwagi na rolę szyfrowania danych i korzystanie z tokenów dostarczanych klientom przez sms. Ich stosowanie pozwoliło wielu małym i średnim firmom przenieść swoją działalność do Internetu i budować wizerunek bezpiecznego partnera w biznesie. Zdaniem przedstawicieli Visa Europe szyfrowanie danych i tokeny są doceniane w różnych dziedzinach e-handlu - szczególnie podczas e-płatności i w momencie przetwarzania danych on-line.


Reguły bezpiecznych e-płatności wg Visa Europe:

 

1. Dostarczenie bezpiecznych rozwiązań płatności mobilnych:

- udostępnianie aplikacji sprawdzonymi kanałami,

- prawidłowe korzystanie z bezpiecznego szyfrowania danych,

- ochrona kluczy szyfrowania i korzystanie z nich wg instrukcji.

 

2. Ograniczenie dostępu do danych rachunku:

- szyfrowanie wszystkich operacji przesyłania danych,

- ochrona danych z kart płatniczych poprzez aplikacje,

- możliwość przedstawienia numeru rachunku w formie skróconej,

- dodatkowa ochrona danych przechowywanych do uwierzytelnienia.

 

3. Udostępnianie danych do płatności:

- ochrona płatności przez sprawdzone rozwiązania znanych firm,

- korzystanie z oprogramowania pochodzącego ze znanego źródła,

- ochrona klienta przed złośliwym oprogramowaniem,

- natychmiastowe raportowanie o ewentualnym wycieku danych.

 

Powyższe normy to jeden z elementów strategii bezpieczeństwa Visa Europe. Dotychczas internauci mogli spotkać się m.in. z zasadami określonymi w Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) i Application Data Security Standards (PA-DSS).

 

Rozwój tej strategii poprzez określenie spójnych zasad bezpieczeństwa płatności on-line wspiera dostawców rozwiązań w udostępnieniu skutecznych systemów. Ponadto pomaga klientom w szybkim i prostym rozpoznaniu godnych zaufania serwisów.

 

Zobacz oryginalną informację Visa.

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.