Więcej
Android 4.4 KitKat – nowa jakość wprost od Google?

Android 4.4 KitKat – nowa jakość wprost od Google?

07-11-2013 00:00:00
Poza szeregiem zmian w użyteczności samego systemu, lepszej optymalizacji względem starszych urządzeń oraz włączenie głównego pulpitu do procesu Google Search postarano się również o zwiększenie bezpieczeństwa.
 
Po pierwsze, zajęto się sprawą certyfikatów cyfrowych. Najnowszy system Google ostrzeże użytkownika jeśli nowy wystawca certyfikatu (Certification Authority) zostanie dodany do urządzenia. Będzie można w ten sposób wyeliminować ataki typu man-in-the-middle wewnątrz lokalnej sieci. Certyfikat Google Pinning ma na celu stworzenie listy zaufanych certyfikatów, która zarządzana będzie przez Google. Każdy certyfikat spoza listy, który będzie miał być zainstalowany na urządzeniu z systemem Android, a nie znajdzie się na zaufanej liście, będzie musiał uzyskać zgodę właściciela urządzenia. Do tej pory certyfikaty SSL których wystawcy uznani zostali za zaufanych, były automatycznie akceptowane.
 
Po drugie, w Androidzie 4.4 postawiono na większe bezpieczeństwo i utrudnienie w wykonaniu root’a w telefonie. SeLinux działać będzie w trybie wymuszania zamiast liberalnym, co spowoduje pewne ograniczenia dla użytkownika w rootowaniu telefonu oraz ograniczy możliwość ataków poprzez przepełnienie bufora.
 
Te dwie zmiany niestety nie wyeliminują zarażania komórek z systemem KitKat. Dlaczego? Wciąż najwięcej zagrożeń pochodzi od nieoficjalnych aplikacji, będących w sklepie Google Play.
 
Kolejną istotną sprawą jest to, iż spora część fanów Androida używa starszych wersji oprogramowania. 25% użytkowników wciąż ma wersję 2.3, wydaną ponad rok temu i mająca luki w zabezpieczeniu.
 
Co było do tej pory podstawową przeszkodą w instalacji nowego oprogramowania? Wymagania systemu. Jak wiadomo Android należy do pamięciożernych systemów, stąd programiści od Google postanowili zoptymalizować KitKat’a tak, by nawet starsze urządzenia mogły bez większych problemów działać pod jego kontrolą.
 
Należy również pamiętać, że producenci poszczególnych słuchawek, wydają aktualizację oprogramowania z opóźnieniem, sięgającym często nawet roku lub pozostawiają swoje urządzenia bez dalszego wsparcia. Wielu producentów w ten sposób przymusza użytkowników do przejścia na nowsze modele.
 
Pora by Google przyjrzało się temu problemowi i razem z producentami osiągnęła kompromis pomiędzy zadowoleniem ze strony użytkowników, a priorytetami producentów.
 
Źródło: CertyfikatySSL.pl/securelist.com

Najnowsze wpisy

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
29-09-2021 12:13:28

Od listopada zmianie ulegają metody weryfikacji domeny dla realizacji certyfikatu SSL Wildcard. Teraz ubiegając się o certyfikat SSL bądź dokonując jego odnowienia, będziesz musiał wybrać weryfikację domeny za pomocą DNS lub poczty e-mail.

Zmiany w weryfikacji domeny dla certyfikatów typu Wildcard
Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
30-07-2021 13:14:39

Google Chrome nie spoczywa w walce o wprowadzenie HTTPS jako obowiązującego standardu. Po ostrzeżeniach w pasku przeglądarki przyszła kolej na ostateczny argument, który ma przekonać opornych. I to jeszcze w tym roku.

Tryb domyślnego HTTPS w Chrome
Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
21-01-2021 14:17:11

Pod koniec zeszłego roku na rynku zadebiutowała nowa wersja przeglądarki – Firefox ’83. Użytkownicy znajdą w niej sporo aktualizacji i nowości. Jedną z wprowadzonych zmian, ku większemu bezpieczeństwu i zaufaniu użytkowników, jest tryb HTTPS-Only.

Firefox wprowadził tryb HTTPS-only
więcej wpisów

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.