Więcej
83% polskich internautów kupuje on-line

83% polskich internautów kupuje on-line

14-11-2011 13:16:00

Kupujemy coraz częściej i coraz więcej. W pierwszej kolejności korzystamy z portali aukcyjnych (37%), a w drugiej - z e-sklepów (28%). Niezmiennie największy ruch mają sklepy internetowe z książkami, filmami i muzyką.

Duży wpływ na rozwój e-handlu mają porównywarki ofert e-sklepów. Od niedawna można na nich kupować towary z najpopularniejszych kategorii. Jednak porównywanie cen głównie wpływa na zamówienia sprzętu RTV i AGD, kosmetyków oraz gadżetów luksusowych, jak biżuteria czy zegarki.

E-pokolenie
Specjaliści e-rynku zauważają, że obecnie osiąga pełnoletność pokolenie, które jest mocno związane z komputerem i Internetem. Te osoby mniej obawiają się nieudanych zakupów, potrafią korzystać z elektronicznych reklamacji, zamawiają rzeczy z zagranicznych sklepów, a co za tym idzie - ciągle przyczyniają się do rozwoju e-commerce. Starsze osoby trudno jest przekonać do e-zakupów. Jednak po udanych transakcjach chętnie wracają do Internetu.

Teraz można najwięcej zyskać lub stracić
Zaczął się okres przedświąteczny - zupełny boom na sklepy internetowe. To właśnie teraz nasz rynek e-handlu osiąga największy ruch i obroty w roku. Dla właścicieli sklepów internetowych to jednak duże wyzwanie i czas próby. Mają okazję zostać pozytywnie lub negatywnie zapamiętani.

Z badań wynika, że polscy Internauci kupujący w sieci regularnie korzystają z umieszczonych na stronie opinii o sklepie i jego funkcjonowaniu. Dokładnie 25% e-konsumentów zawsze czyta tego typu recenzje, natomiast aż 56% robi to w zdecydowanej większości przypadków.

Dbaj o wszystkie opinie
Siła pozytywnej opinii zadowolonego konsumenta to najcenniejsza reklama dla sklepu. Ta najlepsza forma promocji często potrafi zadziałać jako czarny PR. Ludzie chętniej dzielą się negatywnymi doświadczeniami, aby ustrzec inne osoby przed frustracją, z jaką borykają się w momencie wpisywania opinii. W okresie natężonego ruchu, gdy łatwiej o pomyłki, opóźnienie dostawy itp., większe prawdopodobieństwo na publikację mają negatywne opinie. A złe komentarze rozpowszechniają się błyskawicznie.

Dlatego tak ważne dla prowadzących e-sklepy jest korzystanie z narzędzi poświadczających ich wiarygodność, bezpieczeństwo i zaufanie. Problemy z realizacją zamówienia, płatnościami, utrudniony kontakt ze sklepem, brak informacji weryfikujących stronę itp. zdarzające się wypadki w handlu, mogą mieć duży wpływ na dalsze funkcjonowanie sklepu, a w szczególności na oceny. Warto jest więc przygotować się na przewidywalne problemy, aby do nich nie dopuścić.

Dane wykorzystane w artykule pochodzą z badań: "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych", Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, IX 2011 r., TNS OBOP 20-23 X 2011 r. i "E-zakupy oczami klientów. Jesień 2011" Opineo.pl, Skapiec.pl.

 

Najnowsze wpisy

Jak nie paść ofiarą cyber-przestępców w Black Friday
16-11-2018 14:27:04

Black Friday otwiera sezon wyprzedaży, które potrwają aż do Nowego Roku. W handlu internetowym od listopada zaczyna się robić naprawdę gorąco. Prezenty od Mikołaja, prezenty pod choinką, prezenty na Gwiazdkę, prezenty z okazji Nowego Roku... nic dziwnego, że każdy chce skorzystać z dobrych promocji. Szansę dla siebie podczas tego okresu dostrzegają także hakerzy. 

Jak nie paść ofiarą cyber-przestępców w Black Friday
Comodo to teraz Sectigo
09-11-2018 12:54:30

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rok po przejęciu Comodo Group przez Francisco Partners, 1 listopada Comodo CA ogłosiło, że od teraz zmienia swoją markę na Sectigo [czyt. sektigo]. Celem rebrandingu jest spójność w komunikacji firmy i lepsze oddanie czym Comodo teraz faktycznie się zajmuje.

Comodo to teraz Sectigo
Jak zabezpieczyć pocztę? Podpisywanie i szyfrowanie
15-10-2018 11:16:06

O certyfikatach i nie tylko. Przegląd certyfikatów na pocztę email. Różnice pomiędzy szyfrowaniem PGP a SMIME. Zobacz, co powinieneś wiedzieć, aby skutecznie zabezpieczyć firmową pocztę.

Jak zabezpieczyć pocztę? Podpisywanie i szyfrowanie
więcej wpisów