Więcej
83% polskich internautów kupuje on-line

83% polskich internautów kupuje on-line

14-11-2011 13:16:00

Kupujemy coraz częściej i coraz więcej. W pierwszej kolejności korzystamy z portali aukcyjnych (37%), a w drugiej - z e-sklepów (28%). Niezmiennie największy ruch mają sklepy internetowe z książkami, filmami i muzyką.

Duży wpływ na rozwój e-handlu mają porównywarki ofert e-sklepów. Od niedawna można na nich kupować towary z najpopularniejszych kategorii. Jednak porównywanie cen głównie wpływa na zamówienia sprzętu RTV i AGD, kosmetyków oraz gadżetów luksusowych, jak biżuteria czy zegarki.

E-pokolenie
Specjaliści e-rynku zauważają, że obecnie osiąga pełnoletność pokolenie, które jest mocno związane z komputerem i Internetem. Te osoby mniej obawiają się nieudanych zakupów, potrafią korzystać z elektronicznych reklamacji, zamawiają rzeczy z zagranicznych sklepów, a co za tym idzie - ciągle przyczyniają się do rozwoju e-commerce. Starsze osoby trudno jest przekonać do e-zakupów. Jednak po udanych transakcjach chętnie wracają do Internetu.

Teraz można najwięcej zyskać lub stracić
Zaczął się okres przedświąteczny - zupełny boom na sklepy internetowe. To właśnie teraz nasz rynek e-handlu osiąga największy ruch i obroty w roku. Dla właścicieli sklepów internetowych to jednak duże wyzwanie i czas próby. Mają okazję zostać pozytywnie lub negatywnie zapamiętani.

Z badań wynika, że polscy Internauci kupujący w sieci regularnie korzystają z umieszczonych na stronie opinii o sklepie i jego funkcjonowaniu. Dokładnie 25% e-konsumentów zawsze czyta tego typu recenzje, natomiast aż 56% robi to w zdecydowanej większości przypadków.

Dbaj o wszystkie opinie
Siła pozytywnej opinii zadowolonego konsumenta to najcenniejsza reklama dla sklepu. Ta najlepsza forma promocji często potrafi zadziałać jako czarny PR. Ludzie chętniej dzielą się negatywnymi doświadczeniami, aby ustrzec inne osoby przed frustracją, z jaką borykają się w momencie wpisywania opinii. W okresie natężonego ruchu, gdy łatwiej o pomyłki, opóźnienie dostawy itp., większe prawdopodobieństwo na publikację mają negatywne opinie. A złe komentarze rozpowszechniają się błyskawicznie.

Dlatego tak ważne dla prowadzących e-sklepy jest korzystanie z narzędzi poświadczających ich wiarygodność, bezpieczeństwo i zaufanie. Problemy z realizacją zamówienia, płatnościami, utrudniony kontakt ze sklepem, brak informacji weryfikujących stronę itp. zdarzające się wypadki w handlu, mogą mieć duży wpływ na dalsze funkcjonowanie sklepu, a w szczególności na oceny. Warto jest więc przygotować się na przewidywalne problemy, aby do nich nie dopuścić.

Dane wykorzystane w artykule pochodzą z badań: "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych", Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, IX 2011 r., TNS OBOP 20-23 X 2011 r. i "E-zakupy oczami klientów. Jesień 2011" Opineo.pl, Skapiec.pl.

 

Najnowsze wpisy

Protokół SSL a TLS
05-08-2019 11:06:15

Często można się spotkać z pojęciem TLS czy certyfikatu TLS w zestawieniu z certyfikatem SSL. Jakie są różnice między nimi i czy można te nazwy stosować zastępczo?

Protokół SSL a TLS
Jaki certyfikat SSL dla Google Merchant Center?
02-08-2019 10:23:22

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zaistnieć w wyszukiwarce Google z reklamą produktową, zwaną też rekamą z listą produktów (Product listing ads, PLA), musisz zacząć od konta w Google Merchant Center. W tej sytuacji Google wie z całą pewnością, że na Twojej stronie będzie dochodziło do przekazywania wrażliwych danych jak loginy czy dane płatności. Nie ma wątpliwości co do tego, że certyfikat SSL jest wymagany - ale jaki?

Jaki certyfikat SSL dla Google Merchant Center?
Co to jest phishing, jego rodzaje i jak się przed nim chronić
11-07-2019 14:06:18

Oszustwo phishingowe to rodzaj cyber-ataku z użyciem masowych wysyłek emaili. Za ich pomocą cyberprzestępcy próbują skłonić niczego nie podejrzewające osoby do udostępnienia im swoich poufnych danych, takich jak dane karty kredytowej, PIN, dane dostępowe do konta bankowego, a nawet do dokonania przelewów na fałszywe konta.

Co to jest phishing, jego rodzaje i jak się przed nim chronić
więcej wpisów