Więcej
livechat

Ładowanie

83% polskich internautów kupuje on-line

83% polskich internautów kupuje on-line

14-11-2011 13:16:00

Kupujemy coraz częściej i coraz więcej. W pierwszej kolejności korzystamy z portali aukcyjnych (37%), a w drugiej - z e-sklepów (28%). Niezmiennie największy ruch mają sklepy internetowe z książkami, filmami i muzyką.

Duży wpływ na rozwój e-handlu mają porównywarki ofert e-sklepów. Od niedawna można na nich kupować towary z najpopularniejszych kategorii. Jednak porównywanie cen głównie wpływa na zamówienia sprzętu RTV i AGD, kosmetyków oraz gadżetów luksusowych, jak biżuteria czy zegarki.

E-pokolenie
Specjaliści e-rynku zauważają, że obecnie osiąga pełnoletność pokolenie, które jest mocno związane z komputerem i Internetem. Te osoby mniej obawiają się nieudanych zakupów, potrafią korzystać z elektronicznych reklamacji, zamawiają rzeczy z zagranicznych sklepów, a co za tym idzie - ciągle przyczyniają się do rozwoju e-commerce. Starsze osoby trudno jest przekonać do e-zakupów. Jednak po udanych transakcjach chętnie wracają do Internetu.

Teraz można najwięcej zyskać lub stracić
Zaczął się okres przedświąteczny - zupełny boom na sklepy internetowe. To właśnie teraz nasz rynek e-handlu osiąga największy ruch i obroty w roku. Dla właścicieli sklepów internetowych to jednak duże wyzwanie i czas próby. Mają okazję zostać pozytywnie lub negatywnie zapamiętani.

Z badań wynika, że polscy Internauci kupujący w sieci regularnie korzystają z umieszczonych na stronie opinii o sklepie i jego funkcjonowaniu. Dokładnie 25% e-konsumentów zawsze czyta tego typu recenzje, natomiast aż 56% robi to w zdecydowanej większości przypadków.

Dbaj o wszystkie opinie
Siła pozytywnej opinii zadowolonego konsumenta to najcenniejsza reklama dla sklepu. Ta najlepsza forma promocji często potrafi zadziałać jako czarny PR. Ludzie chętniej dzielą się negatywnymi doświadczeniami, aby ustrzec inne osoby przed frustracją, z jaką borykają się w momencie wpisywania opinii. W okresie natężonego ruchu, gdy łatwiej o pomyłki, opóźnienie dostawy itp., większe prawdopodobieństwo na publikację mają negatywne opinie. A złe komentarze rozpowszechniają się błyskawicznie.

Dlatego tak ważne dla prowadzących e-sklepy jest korzystanie z narzędzi poświadczających ich wiarygodność, bezpieczeństwo i zaufanie. Problemy z realizacją zamówienia, płatnościami, utrudniony kontakt ze sklepem, brak informacji weryfikujących stronę itp. zdarzające się wypadki w handlu, mogą mieć duży wpływ na dalsze funkcjonowanie sklepu, a w szczególności na oceny. Warto jest więc przygotować się na przewidywalne problemy, aby do nich nie dopuścić.

Dane wykorzystane w artykule pochodzą z badań: "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych", Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, IX 2011 r., TNS OBOP 20-23 X 2011 r. i "E-zakupy oczami klientów. Jesień 2011" Opineo.pl, Skapiec.pl.

 

Najnowsze wpisy

Symantec - ostateczny termin ponownego wydania certyfikatów
31-08-2018 11:52:57

We wrześniu nastąpi ostatnia faza wymiany certyfikatów SSL Grupy Symantec. Jest to końcowy etap procesu, który rozpoczął się 1 grudnia 2017 r. i ma na celu dostosowanie certyfikatów Grupy do wymogów przeglądarek internetowych, w tym Google Chrome. Już 13 września...

Symantec - ostateczny termin ponownego wydania certyfikatów
Czym jest Certificate Transparency
24-07-2018 14:16:46

Certyfikat SSL to niekwestionowany standard bezpieczeństwa online. Powinien zadbać o niego każdy właściciel strony internetowej. Zwłaszcza teraz, kiedy jedna z najpopularniejszych przeglądarek, Google Chrome, zaczyna oznaczać strony bez protokołu https:// jako „NIEZABEZPIECZONE”. Google od dawna stawia na bezpieczeństwo w Internecie i sukcesywnie podnosi jego poziom. Przykładem na to jest stworzony już jakiś czas temu Certificate Transparency.

 
Czym jest Certificate Transparency
Google Chrome oznaczy strony bez certyfikatu SSL jako Niezabezpieczone
23-05-2018 10:54:10

Jak w lutym br. Google podał na swoim blogu od lipca 2018, tj. od momentu gdy udostępniona zostanie nowa wersja Chrome 68, wszystkie strony, które nie przeszły jeszcze na HTTPS, czyli nie stosują certyfikatu SSL, zostaną oznaczone jako "Niebezpieczne" (ang. "Not secure").

 

Google Chrome oznaczy strony bez certyfikatu SSL jako Niezabezpieczone
więcej wpisów