Więcej
83% polskich internautów kupuje on-line

83% polskich internautów kupuje on-line

14-11-2011 13:16:00

Kupujemy coraz częściej i coraz więcej. W pierwszej kolejności korzystamy z portali aukcyjnych (37%), a w drugiej - z e-sklepów (28%). Niezmiennie największy ruch mają sklepy internetowe z książkami, filmami i muzyką.

Duży wpływ na rozwój e-handlu mają porównywarki ofert e-sklepów. Od niedawna można na nich kupować towary z najpopularniejszych kategorii. Jednak porównywanie cen głównie wpływa na zamówienia sprzętu RTV i AGD, kosmetyków oraz gadżetów luksusowych, jak biżuteria czy zegarki.

E-pokolenie
Specjaliści e-rynku zauważają, że obecnie osiąga pełnoletność pokolenie, które jest mocno związane z komputerem i Internetem. Te osoby mniej obawiają się nieudanych zakupów, potrafią korzystać z elektronicznych reklamacji, zamawiają rzeczy z zagranicznych sklepów, a co za tym idzie - ciągle przyczyniają się do rozwoju e-commerce. Starsze osoby trudno jest przekonać do e-zakupów. Jednak po udanych transakcjach chętnie wracają do Internetu.

Teraz można najwięcej zyskać lub stracić
Zaczął się okres przedświąteczny - zupełny boom na sklepy internetowe. To właśnie teraz nasz rynek e-handlu osiąga największy ruch i obroty w roku. Dla właścicieli sklepów internetowych to jednak duże wyzwanie i czas próby. Mają okazję zostać pozytywnie lub negatywnie zapamiętani.

Z badań wynika, że polscy Internauci kupujący w sieci regularnie korzystają z umieszczonych na stronie opinii o sklepie i jego funkcjonowaniu. Dokładnie 25% e-konsumentów zawsze czyta tego typu recenzje, natomiast aż 56% robi to w zdecydowanej większości przypadków.

Dbaj o wszystkie opinie
Siła pozytywnej opinii zadowolonego konsumenta to najcenniejsza reklama dla sklepu. Ta najlepsza forma promocji często potrafi zadziałać jako czarny PR. Ludzie chętniej dzielą się negatywnymi doświadczeniami, aby ustrzec inne osoby przed frustracją, z jaką borykają się w momencie wpisywania opinii. W okresie natężonego ruchu, gdy łatwiej o pomyłki, opóźnienie dostawy itp., większe prawdopodobieństwo na publikację mają negatywne opinie. A złe komentarze rozpowszechniają się błyskawicznie.

Dlatego tak ważne dla prowadzących e-sklepy jest korzystanie z narzędzi poświadczających ich wiarygodność, bezpieczeństwo i zaufanie. Problemy z realizacją zamówienia, płatnościami, utrudniony kontakt ze sklepem, brak informacji weryfikujących stronę itp. zdarzające się wypadki w handlu, mogą mieć duży wpływ na dalsze funkcjonowanie sklepu, a w szczególności na oceny. Warto jest więc przygotować się na przewidywalne problemy, aby do nich nie dopuścić.

Dane wykorzystane w artykule pochodzą z badań: "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych", Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, IX 2011 r., TNS OBOP 20-23 X 2011 r. i "E-zakupy oczami klientów. Jesień 2011" Opineo.pl, Skapiec.pl.

 

Najnowsze wpisy

Chrome zablokuje pobieranie załączników HTTP ze stron HTTPS
18-02-2020 15:28:21

Google będzie chronić użytkowników Chrome przed pobieraniem niebezpiecznych plików, stopniowo blokując ściąganie ze stron zabezpieczonych certyfikatem SSL załączników korzystających z HTTP.

Chrome zablokuje pobieranie załączników HTTP ze stron HTTPS
S/MIME - jak uruchomić certyfikat do szyfrowania wiadomości e-mail
10-02-2020 15:46:36

W czasach wszechobecnej inwigilacji oraz zagrożeń, jakie wiążą się z korzystaniem z Internetu, naturalną wydaje się potrzeba zabezpieczenia korespondencji prowadzonej z użyciem poczty elektronicznej. Do tego celu powszechnie stosowane są certyfikaty S/MIME, a jednym z najpopularniejszych jest certyfikat SSL Sectigo Secure E-mail. Rozwiązanie to pozwala zabezpieczyć konkretne adresy e-mail, dzięki czemu wiadomości są w pełni zaszyfrowane, a firma może ustrzec się przed wyciekiem ważnych danych czy phishingiem. S/MIME to rozwiązanie dedykowane zarówno dla podmiotów gospodarczych, jak i osób, które cenią sobie prywatność.

S/MIME - jak uruchomić certyfikat do szyfrowania wiadomości e-mail
Firefox zablokuje Web Push
22-01-2020 15:49:49

Jeszcze w tym miesiącu Firefox zablokuje wyskakujące okienka Web Push. Poza marketerami mało kto będzie za nimi tęsknił, bo jak pokazują badania FF aż 97% użytkowników zamyka je lub w ogóle blokuje stronę przed ich ponownym wyświetleniem.

Firefox zablokuje Web Push
więcej wpisów